blog

Métropole Utrecht-Opening-Blog2

Op de Stadhuisbrug staat een digitaal publieksinformatiepaneel die naast buitenreclame ook praktische informatie voor inwoners en bezoekers toont.

Utrechters kunnen voortaan midden op straat belangrijke gemeentelijke mededelingen lezen of zien wat ze ’s avonds of in het weekend kunnen gaan doen. Wethouder Kees Geldof (Openbare ruimte en Binnenstad), Hanneke Bouwsema (Directeur Cultuurpromotie Utrecht) en René Witzel (Algemeen Directeur JCDecaux Nederland) hebben samen het eerste digitale publieksinformatiepaneel van Utrecht in gebruik genomen. Het digitale informatiepaneel staat op de Stadhuisbrug, dient als pilot en is een samenwerking van JCDecaux, Nouvelle Media, gemeente Utrecht en Uitagenda Utrecht. Bij het welslagen van de proef krijgt Utrecht in de toekomst mogelijk een netwerk aan digitale infopanelen.

De zogenoemde Mupi, een vrijstaand reclamepaneel van stadsmeubilairbedrijf en buitenreclame-exploitant JCDecaux, beschikt over een digitaal 84 inch lcd-scherm met praktische informatie voor bewoners en bezoekers van Utrecht. Naast buitenreclame, biedt het scherm volop gelegenheid culturele en andere stadsinformatie te vertonen, zoals uittips van Uitagenda Utrecht, het weerbericht, gemeentelijke informatie en toeristische verwijsinformatie. Bovendien kan de gemeente in noodsituaties real time ‘inbreken’ en bijvoorbeeld een waarschuwing tonen. JCDecaux wil met het scherm een bijdrage leveren aan de leefbaarheid in Utrecht.

Wethouder Geldof: “Het digitaal publieksinformatiepaneel is een mooi resultaat van samenwerking en coproductie tussen partijen uit het bedrijfsleven, Cultuurpromotie Utrecht en de gemeente. Door samen nieuwe technieken toe te passen realiseren we hier, op deze prominente plek in hartje Utrecht, een innovatieve, digitale en flexibele manier om bewoners en bezoekers van de binnenstad op maat te informeren.”

Hanneke Bouwsema, directeur Cultuurpromotie Utrecht: “Wij zijn heel blij met deze nieuwe mogelijkheid bezoekers en bewoners actueel te informeren over wat er in de stad te doen is, en zien grote kansen voor de stad op het moment dat dit medium breed wordt uitgerold. Deze pilot komt op een mooi moment in aanloop naar de nieuwe organisatie Utrecht Marketing waarin vanaf 2017 Cultuurpromotie Utrecht en Toerisme Utrecht samen optrekken om bewoners en bezoekers zo goed mogelijk te informeren over allerhande activiteiten die de stad biedt.’’

JCDecaux heeft in Amsterdam en Rotterdam reeds ervaring met een digitaal Mupi-netwerk. Als leverancier van stadsmeubilair is JCDecaux al sinds 1988 onder meer verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de honderden Abri’s (ook bij HOV-haltes) in Utrecht. Nouvelle Media verzorgt de digitale presentatie van (cultuur)informatie in Rotterdam en Den Haag.

Métropole Utrecht-Opening-blog1

Gepubliceerd op: 15 juli, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Onthulling-Abri-Opaque-BLOG1

De bushaltes in Arnhem worden flink gemoderniseerd. JCDecaux installeert samen met de gemeente een kleine tweehonderd nieuwe Abri’s met zuinige led-verlichting.

Arnhem krijgt maar liefst 189 nieuwe Abri’s bij bushaltes verspreid over de gehele stad. Namens de gemeente gaf Carel Eltingh, clustermanager Afdeling Mobiliteit, vrijdag met de officiële onthulling van een van de Abri’s het startsein voor de verdere uitrol.

Stadsmeubilairbedrijf en Buitenreclame-exploitant JCDecaux haalt de komende tijd de zogenoemde Wall City Line Abri’s van straat en installeert daarvoor in de plaats nieuwe varianten van de tekentafel van de wereldwijd vermaarde architect Lord Norman Foster: de Abri Opaque. JCDecaux levert dit nieuwe model, dat beschikt over een zwevende bank, in vijf verschillende samenstellingen, onder meer variërend in lengte en diepte. De City Line Abri daarentegen had veel meer variaties, waardoor met de Opaque meer uniformiteit in de stad wordt aangebracht. Ook is de duurzame Abri Opaque volledig voorzien van led-verlichting, waardoor het object de helft minder energie verbruikt dan zijn voorganger, die dateert uit begin jaren negentig. De vervanging is onderdeel van de vernieuwde overeenkomst tussen de gemeente Arnhem en JCDecaux.

Onthulling-Abri-Opaque-BLOG2

JCDecaux plaatst dagelijks vier Abri’s en daarmee moeten de werkzaamheden 1 juli zijn afgerond. De gemeente Arnhem neemt het bijbehorende grond- en straatwerk en de aansluiting op het elektriciteitsnetwerk voor haar rekening.

Alle benodigde onderdelen voor de Abri’s zijn eerder in maar liefst 14 containers verscheept vanuit China en worden sinds half maart door medewerkers van JCDecaux geassembleerd en geprepareerd voor installatie in de voormalige staalfabriek van Corus aan de Westervoortsedijk. De oude objecten worden zoveel mogelijk gerecycled en bovendien stelt JCDecaux tien stuks ter beschikking aan de gemeente voor gebruik op onder meer sportclubs of scholen.

RTV Arnhem maakte het onderstaande verslag van de onthulling.

Gepubliceerd op: 13 april, 2016 | Permalink | Geen reacties »

UtrechtBlog3

Ook bushokjes zitten tegenwoordig vol met elektronica. Buitenreclame-exploitant JCDecaux werkt in Utrecht aan het verbeteren van de leefbaarheid in de stad met slimme en innovatieve Abri’s en Mupi’s.

Door Erik Verheggen – Duurzaam Bedrijfsleven

800 objecten beheert JCDecaux in Utrecht. De bushokjes (Abri’s), Billboards en infopanelen (Mupi’s) staan op drukke plekken en knooppunten in de stad. Het Franse bedrijf is wereldwijd marktleider in stadsmeubilair.

De exploitatie van reclame op die objecten is al lang niet meer de enige activiteit van JCDecaux, vertelt Strategic Development Manager Joris Duindam van JCDecaux Nederland. “Daar zijn allerlei diensten bijgekomen. We zoeken continu naar nieuwe exploitatievormen voor objecten in de stad.”

Leefbaarheid
In Utrecht werkt het bedrijf samen met ingenieursbureau Grontmij aan een project dat de leefbaarheid in de stad moet verbeteren. Utrecht worstelt met de grote drukte in de stad. Vooral de grote stroom fietsers rondom het Centraal Station en in het centrum levert problemen en ergernis op.

Grontmij heeft JCDecaux daarom benaderd om de stroom fietsers beter in kaart te brengen. Met camera’s, wifi en bluetoothantennes op de Abri’s en Mupi’s, meet JCDecaux het aantal fietsers dat gedurende de dag op verschillende plekken in de stad passeert.

Doel is dat de stad Utrecht met de verzamelde data de infrastructuur kan verbeteren, om zo fietsen aantrekkelijker te maken. Het aantal autobewegingen kan dan dalen. De bushokjes van JCDecaux leveren zo tegelijkertijd een bijdrage aan de leefbaarheid in Utrecht en aan het milieu.

UtrechtBlog1

Ontzorgen
Het project moet in het najaar starten. Dat de gemeente en Grontmij voor de metingen bij JCDecaux uitkwamen, is volgens Duindam geen toeval. “Onze objecten staan immers al langs de hoofdaders van het fietsverkeer”, zegt hij. “Als gemeentes zelf met oplossingen moeten komen en meetinstallaties moeten plaatsen, kost dat hen veel extra geld. Wij kunnen hen ontzorgen en verschillende functies integreren in één object.”

JCDecaux kan de producten en diensten aanbieden in ruil voor de exploitatie van de Abri’s en Mupi’s. Het zijn volgens Duindam projecten die daardoor gemakkelijk te realiseren zijn.

Realtime
Het eerste doel van het project is om informatie te verzamelen die inzicht geeft in de verkeersstromen in Utrecht. “In de toekomst moet dat realtime gebeuren”, zegt Duindam. “Dan kunnen we laten zien waar het op dat moment druk is en actief fietsenstromen gaan sturen. We kunnen onze digitale informatieborden gebruiken om mensen te informeren. Bijvoorbeeld over waar het druk is op hun route of welke fietsenstalling ze het beste kunnen kiezen.”

JCDecaux werkt al langer aan ‘slimme’ Abri’s en Mupi’s. “Binnen JCDecaux is Nederland een proeftuin voor innovatie”, vertelt Duindam. Zo kreeg het bedrijf in juni een vakprijs voor de innovatieve Small Cell 4G-zenders die JCDecaux op objecten in Amsterdam heeft geplaatst. Duindam wijst erop dat fietsers zich geen zorgen hoeven te maken over de verzamelde data. “Daar gebeurt commercieel niets mee”, zegt hij. “Grontmij ontwikkelt de database met metingen en stelt die alleen ter beschikking aan de gemeente.”

Amsterdam
JCDecaux is ook in gesprek met andere steden. “Na de proef in Utrecht volgt mogelijk een uitrol in Amsterdam”, zegt Duindam. “Gemeenten zijn erg geïnteresseerd in de oplossingen die wij kunnen bieden om de leefbaarheid te verbeteren.”

UtrechtBlog2

Gepubliceerd op: 5 augustus, 2015 | Permalink | Geen reacties »


rea_227503_010BLOG

Anne Hidalgo, de burgemeester van Parijs, en Jean-Charles Decaux, Co-Chief Executive Officer van JCDecaux SA, hebben onlangs de nieuwe Abri voor de Franse hoofdstad onthuld op het centraal gelegen Place de la Bastille.

Parijs vervangt vanaf heden voor het eerst in 15 jaar zijn 2000 Abri’s. JCDecaux’ dochteronderneming SOPACT sloot een contract met de gemeente Parijs voor het ontwikkelen en onderhouden van de nieuwe Abri’s.

De 2000 Abri’s, ontworpen door Marc Aurel, worden geleidelijk uitgerold in het straatbeeld van Parijs; het streven is om de installatie in de zomer van 2015 te voltooien.

Inwoners en bezoekers van Parijs zullen veel voordelen ondervinden van het innovatieve en ecovriendelijke straatmeubilair. Deze nieuwe generatie gestroomlijnde Abri’s biedt reizigers en voorbijgangers namelijk een breed scala aan moderne services. Zo hebben de Abri’s onder meer een groter dak, beschikken ze over usb-poorten om mobiele apparaten op te laden en zijn ze voorzien van digitale touchscreens met tijd- en locatiegebonden informatie en plattegronden. Hierop is onder meer te zien waar in buurt de openbare fietsverhuursystyemen van JCDecaux te vinden zijn. Bovendien zijn voor slechtzienden tastbare reisinformatie en spraakberichten in de Abri’s aanwezig.

Daarnaast zijn honderd Abri’s voorzien van zonnepanelen (om energie te besparen) en hebben 50 stuks begroeiing op het dak.

Kijk HIER  voor het volledige persbericht.

Abri-voyageurs-de-Paris_4BLOG

Gepubliceerd op: 1 april, 2015 | Permalink | Geen reacties »

Muurmupi2Blog

In de onderdoorgang tussen de Govert Flinckstraat en de Albert Cuypstraat zijn sinds kort fraaie foto’s te aanschouwen in 15 Muurmupi’s van JCDecaux.

De onderdoorgang tussen de Govert Flinckstraat en de Albert Cuypstraat is vernieuwd en sinds zondag 14 december weer open voor voetgangers en fietsers. Met gekleurde wandtegels, foto’s van ambachten in De Pijp, nieuwe verlichting én nieuwe bestrating is de onderdoorgang lichter en veiliger.

JCDecaux heeft een steentje bijgedragen aan dit project om de kwaliteit van de openbare ruimte naar een hoger niveau te tillen door 15 Muurmupi’s aan de wanden van de onderdoorgang te plaatsen en deze in de toekomst te onderhouden.

Het initiatief komt voort uit een samenwerking van Stadsdeel Amsterdam Zuid, woningcorporatie Ymere, Van Heeswijk Architecten en stadsmeubilairbedrijf JCDecaux. Samen met bewoners en ondernemers zijn stadsdeel Zuid, woningcorporatie Ymere en Combiwel sinds 2008 bezig om de leefbaarheid van het Hercules Segherskwartier te verbeteren. De facelift van de onderdoorgang is de kroon op de vernieuwing.

Opening door bewoners
De vernieuwde onderdoorgang is feestelijk geopend door buurtbewoners en Sebastiaan Capel (stadsdeelbestuurder Zuid) en Kim Ronner (regiomanager van Ymere).

Twee bewoners van de Hercules Seghersstraat wandelden als eersten door de  onderdoorgang. Sebastiaan Capel: “Dit was een donkere en lelijke onderdoorgang, nu is het een veilige en mooie passage geworden dankzij de gezamenlijke inzet. En de prachtige foto’s van ambachten uit De Pijp maken het helemaal mooi. Dergelijke kunst in de openbare ruimte geeft deze plek een eigen identiteit. Zuid investeert daarom ook hierin.”

Chiel de Wit, Directeur Externe Betrekkingen JCDecaux: ”JCDecaux toont met dit project zijn maatschappelijke betrokkenheid en draagt graag bij aan een hoge kwaliteit van de openbare ruimte, zoals de gemeente en Ymere dit hebben geïnitieerd. Dit project is een geslaagd voorbeeld van een goede publiek-private samenwerking, zoals JCDecaux en Amsterdam die al jaren uitvoeren. De vernieuwde onderdoorgang is een echte aanwinst voor de stad en de bewoners van De Pijp.”

MuurMupiBlog

Ontwerp, uitvoering en onderhoud
Hans van Heeswijk Architecten is verantwoordelijk voor het ontwerp. Hij bedacht samen met lichtontwerpers.nl een lichtplan waardoor de onderdoorgang ruimer oogt. Vijftien verlichte Mupi’s met daarin de kunstwerken maken hier onderdeel van uit. Deze zorgen voor regelmaat en levendigheid in het geheel. Fotografen Wyne van Veen en Tessa Posthuma de Boer hebben de opdracht opgepakt en op eigen wijze de ambachten in De Pijp in beeld gebracht met behulp van het Amsterdams Fonds voor de Kunst.

Gepubliceerd op: 16 december, 2014 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Stadsmeubilair

Bootcamp2

Een mobiele app die beloont dat je buiten niet in de weer bent met je telefoon. Dat klinkt misschien tegenstrijdig, maar het bevordert wel mooi de verkeersveiligheid. De app functioneert namelijk wanneer je deelneemt aan het verkeer. Dit is het winnende idee tijdens de JCDecaux Bootcamp op het 24Festival in de Stadsschouwburg in Amsterdam.

JCDecaux is als marktleider in buitenreclame en functioneel stadsmeubilair altijd op zoek naar vernieuwende objecten die bijdragen aan de leefbaarheid in een stad. Zo is het idee voor een Abri ontstaan uit de gedachte dat het prettig is om droog en beschut te kunnen wachten op de bus of de tram. Met in het achterhoofd de door de markt breed gedeelde verwachting dat buitenreclame zich voor een deel zal bewegen richting de digitalisering van het aanbod, vroeg JCDecaux jonge creatieven een digitaal object in de openbare ruimte te bedenken, dat voorziet in behoeften van diverse belanghebbenden. Namelijk: de gebruikers, de gemeente, de media-exploitant en natuurlijk het adverterende bedrijfsleven. Een object dus dat, net als de al bestaande Abri’s van JCDecaux, zowel een maatschappelijke als een commerciële rol vervult.

Bootcamp1

Na een korte inleiding over de geschiedenis van JCDecaux, gaf René Bubberman, ontwerper van de Amsterdamse Abri’s en Mupi’s en eigenaar van Fabrique Public Design, de deelnemers een korte uitleg over de sociale functies van Abri’s. Ook ging hij in op de vraag waar je op moet letten bij het ontwerpen van stadsmeubilair. ‘’Is het makkelijk schoon te houden? Hoe past het in het straatbeeld? En hoe houd ik rekening met vandalen? Mensen die bushokjes slopen, dat zijn pro’s, die moet je niet onderschatten…’’

Nadat de drie deelnemende teams drie uur hard hadden gezwoegd aan een sterk plan, was het tijd voor de pitches. Interactiviteit stond daarbij centraal. Zo kwamen objecten voorbij waarop gebruikers een woordje Spaans konden leren of een poll konden invullen van Nu.nl, maar ook via webcams live in contact konden staan met mensen overal ter wereld. Ook werd de ‘JC de Spot’ geïntroduceerd; over de stad verspreide digitale objecten die dienen als duidelijke markering in het straatbeeld en zo een rol vervullen als herkenbaar punt om af te spreken. Tijdens het wachten bieden interactieve schermen passanten allerlei mogelijkheden.

Bootcamp3

Het winnende idee kwam van Stefan Makkus, Angela Sudmeijer en Chantal Koelewijn. Stefan: ,,We willen mensen belonen die hun smartphone niet gebruiken. Iedereen lijkt tegenwoordig in zichzelf gekeerd en bezig met zijn mobiel. Ook in het verkeer, en dat levert gevaarlijke situaties op.’’

Het team bedacht daarom een app die verbonden is met de digitale objecten van JCDecaux. De objecten ‘zien’ dat de app van verkeersdeelnemers – mensen die zich met redelijke snelheid voortbewegen – aanstaat, maar dat de mobiel niet actief wordt gebruikt. Hoe langer de mobiel niet wordt gebruikt in het verkeer, hoe meer punten of kortingsacties mensen daarmee kunnen verdienen.

Chantal: ‘’En omdat de objecten jouw telefoon zien, kan een object op een gegeven moment een persoonlijke boodschap tonen: Gefeliciteerd Chantal! Je hebt een kortingsbon voor merk X.’’

Het idee viel in de smaak bij de jury, bestaande uit Joris Duindam, Strategic Development Manager van JCDecaux, Ger Baron, Chief Technology Officer van de gemeente Amsterdam, en de reeds genoemde designer René Bubberman.

Hun oordeel luidt als volgt: ‘’Er gebeuren veel ongelukken en bijna-ongelukken, doordat mensen met hun mobiel bezig zijn en niet goed op het verkeer letten. Deze invulling biedt dus een mooie bijdrage aan een maatschappelijk probleem. En als veel mensen de app gebruiken, krijgt de gemeente goed inzicht in verkeersstromen op verschillende tijdstippen. Bovendien levert een dergelijke app data op die niet alleen voor de gemeente, maar ook voor commerciële partijen zeer interessant zijn. Natuurlijk is het mogelijk dat een dergelijk idee al ergens bestaat of is ontwikkeld, maar het is knap dat dit team dit in zo’n korte tijd bedenkt.’’

Bootcamp4Het winnende team (vnlr):

Stefan Makkus (22),  1e jaar Advertising, Willem de Kooning Academie (Grafische Vormgeving aan het Mediacollege Amsterdam reeds afgerond)
Angela Sudmeijer, (21), 4e jaar Grafische Vormgeving, Mediacollege Amsterdam 
Chantal Koelewijn, (23), stagiaire bij Dawn, Grafische Vormgeving Mediacollege Amsterdam
Ger Baron, gemeente Amsterdam

Gepubliceerd op: 10 oktober, 2014 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Stadsmeubilair

DigiMupiTelegraafBlog

Ook op straat hoeft vanaf nu niemand nog iets te missen van het nieuws. De Telegraaf houdt in Amsterdam namelijk iedereen op de hoogte op de digitale Mupi van JCDecaux.

Staken de schoonmakers van de treinen nog? Wie vormen de WK-selectie van het Nederlands Elftal? En wat is de stand van zaken in Oekraïne? De Telegraaf houdt bewoners en bezoekers van Amsterdam op de hoogte van het laatste nieuws op de Mupi Métropole van JCDecaux.

De Telegraaf toont het publiek op het Rembrandtplein de komende tijd de belangrijkste headlines uit het wereldwijde nieuws. Een kleine selectie onderwerpen is continu zichtbaar en houdt de passanten volledig op de hoogte.

Verder staat bovenin het scherm een lopende tekstbalk met daarin ander recent nieuws. Gebeurt er iets belangrijks? Binnen een mum van tijd staat het op dit digitale scherm. Zo zorgt De Telegraaf er met behulp van JCDecaux voor dat niemand iets van het nieuws hoeft te missen.

,,De Telegraaf is altijd op zoek naar nieuwe relevante manieren om ons nieuws naar buiten te brengen,” stelt Jan-Kees Emmer, adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf. ,,Deze digitale mupi, is daar een goed voorbeeld van.”

Ook Bart de Vries, Commercieel Directeur bij JCDecaux, is blij met de samenwerking. ”Wij zijn verheugd en trots op het feit dat wij samen met De Telegraaf als eerste in Nederland nieuws in deze opvallende vorm op straat brengen. Met deze samenwerking brengen we eigenlijk de dorpsomroeper weer terug in het straatbeeld. Nu in de meest moderne, digitale vorm die je maar kunt bedenken. Een vorm die niet alleen goed is voor ons en voor De Telegraaf, maar ook voor de inwoners en bezoekers van Amsterdam, die nu op straat op de hoogte geworden van het laatste nieuws zonder dat zij daar iets voor hoeven doen.”

Gepubliceerd op: 21 mei, 2014 | Permalink | Geen reacties »

Melanoma_Institute Campaign Australia

JCDecaux vraagt  Australiërs om elkaar ‘dichter op de huid te zitten’ om zo huidkanker te  kunnen aanpakken, voordat het te laat is.  Voor het Melanoma Institute Australië heeft JCDecaux een innovatieve campagne opgezet.

Op de campagneposter in Sydney is een op het oog kerngezonde jonge vrouw te zien, die echter lijdt aan huidkanker in het eerste stadium. Voorbijgangers worden aangemoedigd om door een klein gaatje in deze poster te spieken, waarna zij een tweede affiche te zien krijgen. Hierop staat een afbeelding van hoe huidkanker in het vierde stadium eruit kan zien, zorgwekkend genoeg sterk gelijkend op het eerste stadium.

“Aangezien een toenemend aantal Australiërs steeds meer tijd buitenshuis doorbrengt, is het belangrijker dan ooit om aandacht te schenken aan huidbescherming”, zegt Danni Robinson, JCDecaux Innovate Manager. “Als toonaangevend bedrijf in buitenreclame zijn wij trots op het feit dat we met het Huidinstituut van Australië een unieke en innovatieve campagne hebben gemaakt. Hopelijk moedigt dit Australiërs aan om hun huid letterlijk goed onder de loep te nemen via regelmatige controles door het Huidinstituut.”

De campagne is te zien tot 12 mei en te vinden voor de Apple Store in George Street, Sydney.

Gepubliceerd op: 7 mei, 2014 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Campagnes, Stadsmeubilair

Januari 2014 live touch platform

In navolging van het project met intelligent stadsmeubilair in Parijs, heeft JCDecaux in Barcelona in december twee Abri’s in gebruik genomen die voortdurend online zijn.

De objecten, geplaatst in het kader van het Smart City Congress in de stad, zijn de eerste twee Abri’s die onderdeel uitmaken van het LiveTouch netwerk. Dit is een door JCDecaux ontwikkeld platform met een groot aantal interactieve diensten voor de stad, reizigers en voorbijgangers.

Met deze interactieve objecten slaat JCDecaux een brug tussen de belangen van de stad en diens bezoekers. De Android apps op de haltes, bieden een schat aan direct oproepbare informatie, van reizigersinformatie tot nabijgelegen toeristische hotspots.

De stad was zeer enthousiast. De Director of IT Strategies & Smartcity van Barcelona stelde dat ‘een nieuwe manier voor de stad om met zijn inwoners en bezoekers te communiceren is geboren’.

De LiveTouch Abri’s zijn ontworpen door Lord Norman Foster en zijn uitgerust met een 72”digitaal scherm. Hiermee is de volledige posterkast digitaal. Naast een touchscreen met apps, bieden de objecten tevens gratis WiFi en USB oplaadpunten voor smartphones.

Apps
A prop d’aqui: toont een overzicht van handige voorzieningen rond de Abri en in de stad (apotheken, banken, theaters, taxistandplaatsen, politiebureaus, enz)
TMB virtual: maakt openbaar vervoersinformatie beschikbaar.
Bicing: app voor een self service fietsverhuursysteem.
BCN cultural: toont de vele culterele evenementen in Barcelona en laat zien hoe je daar het makkelijkst kan komen.
BCN Al mobil: biedt toeristen drie reisbeschrijvingen: Barcelona in een halve dag, in één dag of in twee dagen te voet of met openbaar vervoer.
BCN Paisatge: toont alle beroemde punten, hotspots en de meest typische lokale winkels in de stad.
BCN Nadal: toont de belangrijkste evenementen in de stad.

Gepubliceerd op: 20 januari, 2014 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Stadsmeubilair
...De eerste digitale Mupi®, de Métropole, is geplaatst op het Rembrandtplein in Amsterdam...

…De eerste digitale Mupi®, de Métropole, is geplaatst op het Rembrandtplein in Amsterdam…

JCDecaux introduceert een nieuwe standaard in digitale reclame: de Mupi Métropole, het eerste volledig digitale buitenreclameobject op Abriformaat (2 m2) in het Nederlandse straatbeeld. Het object combineert een ongekende creatieve flexibiliteit met krachtige publieksfuncties. Het CMS stelt JCDecaux namelijk in staat de Métropole in te zetten voor crowd control bij evenementen of calamiteiten. Ook kan JCDecaux er belangrijke meldingen als Amber Alerts op uitzenden.

De Mupi® Métropole is voorzien van een high tech 72” lcd-scherm en wordt bestuurd met een zeer geavanceerd content management systeem. Hiermee kunnen uitingen middels live updates altijd aangepast worden en inhaken op de actualiteit. Zo kunnen adverteerders inspelen op weersomstandigheden, het tijdstip (daypart advertising) en kunnen social media- en RSS-feeds in de uitingen worden geïntegreerd.

Met de komst van de eerste digitale Mupi® toont JCDecaux aan dat zij ook in het huidige economische klimaat blijft investeren in haar productaanbod. De Métropole is dinsdag 5 november geplaatst op het Rembrandtplein in Amsterdam.

Gepubliceerd op: 11 november, 2013 | Permalink | Geen reacties »

JCDecaux Nederland B.V.

Hoofdkantoor:
Gebouw Eurocenter II
Barbara Strozzilaan 374
1083 HN Amsterdam

Centraal Magazijn:
Zenderstraat 27
1324 KR Almere

Postadres:
Postbus 7979
1008 AD Amsterdam

T 020 660 7500
F 020 660 7575
E [email protected]

Recente Reacties