blog

Energie_DirectBlog1

Energiedirect.nl pakt flink uit op het digitale Mupi-netwerk van JCDecaux en pioniert met een campagne met 9 uitingen die zich aanpassen aan tijd, locatie en weersomstandigheden.

Energieleverancier energiedirect.nl laat zien dat de kracht van digitale Buitenreclame zit in de mogelijkheid bewegende content eenvoudig aan te passen aan allerlei uiteenlopende omstandigheden. Als allereerste adverteerder produceerde het speciaal voor het digitale Mupi-netwerk Métropole van JCDecaux 9 verschillende uitingen die zich aanpassen aan tijd, locatie en weersomstandigheden. Op deze manier wordt de boodschap afhankelijk van diverse variabelen nog relevanter gemaakt.

Digitale focus
Buitenreclame-exploitant JCDecaux lanceerde afgelopen jaar als eerste OOH-speler in Nederland een digitaal Mupi-netwerk op absolute A-locaties middenin de stadscentra van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Vorige week introduceerde JCDecaux daarbovenop ook nog eens de dubbelzijdige digitale Mupi. Met de toevoeging van 25 van dergelijke objecten onderstreept het de status van het meest prominente digitale Buitenreclamenetwerk van de Randstad. Reden te meer voor energiedirect.nl om juist dit moment aan te grijpen om haar positie als energieleverancier met een 100% digitale focus te bevestigen.

Energie_DirectBlog2

Jorrit Pijlman, Formule Manager energiedirect.nl: “Met deze campagne kiezen we er bewust voor om traditionele buitenreclame los te laten en te kijken naar de mogelijkheden die de techniek ons biedt. Van daaruit zijn we gaan ontwikkelen en hebben we onderscheidende content gecreëerd dat past bij dit mediumtype. Hiermee bekrachtigen we onze digitale focus en merkbelofte met opvallende no-nonsense content.”

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Ochtend, avond, vrieskou, regen, bij winkelstraten of juist bij stations? Ze hebben er een uiting voor! Energiedirect.nl heeft met 9 video’s een absolute primeur en onderstreept met deze campagne de kracht van digitale buitenreclame. Met verschillende uitingen ben je flexibel en kun je je als adverteerder aanpassen aan het tijdstip, het weer én de locatie. Zo sluit de boodschap goed aan bij de omgeving en de actuele belevingswereld van het publiek en ben je als adverteerder relevant en geloofwaardig. Dit is waar digital voor bedoeld is. Ik kan hier alleen maar complimenten voor geven.”

Over de campagne
Deze digitale Buitenreclamecampagne is het resultaat van een samenwerking tussen energiedirect.nl, Brand New Telly, Kinetic en JCDecaux en is van 7 tot en met 13 december te zien op het digitale Mupi-netwerk Métropole van JCDecaux, in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Bekijk hieronder de casefilm van de unieke digitale Buitenreclame-campagne van energiedirect.nl

 

Gepubliceerd op: 12 december, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Metropole-JCDuitbreiding

Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert de eerste dubbelzijdige digitale Mupi’s in Nederland en breidt het netwerk Métropole fors uit.

Als eerste Buitenreclame-exploitant van Nederland introduceert JCDecaux dubbelzijdige digitale Mupi’s, op straat, midden in de centra van grote steden. Met de plaatsing van 25 van dergelijke objecten breidt JCDecaux het digitale Mupi-netwerk Métropole met 50 vakken uit naar een totaal van 71 vakken, in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Nog geen jaar geleden introduceerde JCDecaux het eerste digitale Mupi-netwerk op straat. Het netwerk beschikt over 84 inch full HD digitale lcd-schermen en biedt adverteerders uitzonderlijke beeldkwaliteit.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Ons digitale netwerk is een groot succes en we zien steeds meer merken met spectaculaire en impactvolle content verschijnen op dit podium. Adverteerders als onder meer H&M, G-Star, Johnny Walker en KPN laten met verschillende dynamische uitingen zien hoe je digitale Buitenreclame ten volle benut. Met de uitbreiding van ons digitale Mupi-netwerk borduren we voort op het succes en de potentie van digital en werken we verder aan de digitale transformatie die we een klein jaar geleden zijn gestart. Door structureel beweging toe te voegen aan ons medium bieden we nóg meer attentiewaarde middenin drukke winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Nu dus ook met dubbelzijdige digitale Mupi’s op absolute toplocaties als het Damrak en het Rokin in Amsterdam, waar de bezoekersstroom in beide richtingen enorm is.”

De digitale Mupi’s zijn onder meer te vinden op het Stationsplein, het Damrak en het Rokin in Amsterdam, rond de Koopgoot, op het Binnenwegplein en voor de Markthal in Rotterdam en op de Stadhuisbrug in Utrecht. 

Gepubliceerd op: 29 november, 2016 | Permalink | 1 Reactie »

Toogethr blog

Vrijwel elke auto in de spits heeft drie ongebruikte stoelen. Waarom niet met elkaar meerijden? Met een bijzondere pijlposter wijst Toogethr voorbijgangers op een echte deelauto.

Een bijzondere poster met enkel en alleen een grote dikke zwarte pijl prijkt momenteel op het Première-Billboard van JCDecaux, bij de afrit A10 ter hoogte van congrescentrum de RAI. De pijl is van de mobiele carpoolapplicatie Toogethr, dat voorbijgangers ervan bewust wil maken dat veel auto’s niet volledig benut worden, waardoor bovendien het milieu overbodig overmatig belast wordt. De oplossing? Auto’s delen en samenreizen.

Om dit gedachtengoed op een ludieke manier uit te dragen plaatste Toogethr een echte auto onder het Première-Billboard van JCDecaux. De bijbehorende poster is volledig tekstloos en toont enkel een zwarte pijl die voorbijgangers wijst op de echte deelauto met bestickering van Toogethr.

Toogethr staat met deze campagne midden in zijn doelgroep: het première-Billboard van JCDecaux rijden dagelijks elke ochtend en avondspits vele duizenden forensen.

Deze Buitenreclame-campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Toogethr en JCDecaux en is op straat te zien tot en met 7 november.

Toogethr blog2

Gepubliceerd op: 28 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Luchtradar Blog 5

Inwoners en bezoekers van Utrecht krijgen inzicht in de actuele luchtkwaliteit in de stad. De gemeente Utrecht, JCDecaux en Culturele Zondagen lanceren de Luchtradar Utrecht. 

Frisse lucht. Geen mens kan zonder. Wie onderbreekt immers niet zo nu en dan z’n bezigheden om buiten een frisse neus te halen? Om te weten waar je hiervoor in de Domstad moet zijn, wordt tijdens de Culturele Zondag Win-Win op 30 oktober de Luchtradar Utrecht gelanceerd, een samenwerking tussen gemeente Utrecht, JCDecaux en Culturele Zondagen.

Luchtradar blog 4

Voor de Luchtradar Utrecht heeft JCDecaux, stadsmeubilairpartner van Utrecht, in de binnenstad tien vrijstaande reclamepanelen voorzien van een luchtkwaliteitssensor. De meetgegevens van deze sensoren worden vanaf zondag live weergegeven op het platform luchtradarutrecht.nl en het onlangs in gebruik genomen digitale publieksinformatiescherm op de Stadhuisbrug. Zo krijgen inwoners en bezoekers van Utrecht inzicht in de actuele luchtkwaliteit.

Lot van Hooijdonk, wethouder Mobiliteit en Duurzaamheid Utrecht: “Met deze nieuwe realtime techniek zien we op welke momenten op de dag en op welke plekken in de stad de lucht gezonder of minder gezond is. Tot deze Culturele Zondag hadden we alleen maandelijkse gegevens over de luchtkwaliteit. Ik ben dus heel benieuwd welke nieuwe inzichten deze meer gedetailleerde informatie ons gaat geven. Het is sowieso een mooie manier om zichtbaar te maken wat we inademen en het bewustzijn daarop gezamenlijk te vergroten.”

René Witzel, Algemeen Directeur JCDecaux Nederland: “De Luchtradar sluit op twee manieren naadloos aan bij de missie van JCDecaux: het verhogen van leefbaarheid in steden. Enerzijds krijgen Utrechters inzicht in de actuele luchtkwaliteit en anderzijds leveren de meetinstrumenten interessante informatie waarop de gemeente toekomstige beslissingen met een duurzame insteek kan baseren. Ik ben blij dat ons stadsmeubilair op deze manier kan bijdragen aan een aangenamer leefklimaat in de Domstad.”

De lancering vindt op 30 oktober om 12.45 uur plaats in de Winkel van Sinkel in Utrecht. Na afloop van de Culturele Zondag Win-Win blijven de meetinstrumenten gedurende zes maanden actief.

Luchtradar Blog2

Gepubliceerd op: 26 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Foodora-JCD1

Met opvallende bestickeringen en bezorgboxen op Mupi’s van JCDecaux nodigt Foodora uit de culinaire trek te stillen. 

De online bestel- en bezorgservice voor restaurants Foodora hult het Randstedelijke straatbeeld in een magenta gloed. Met een wijdverspreide Special bij Buitenreclame-exploitant JCDecaux, bestaande uit een reeks Abri-bestickeringen en vele herkenbare bezorgboxen op Mupi’s, benadrukt Foodora dat het na een lange werkdag niet per se nodig is om lang in de keuken te staan voor een goede maaltijd. De koeriers van Foodora racen immers op hun fiets langs een onuitputtelijke lijst restaurants en bezorgen binnen dertig minuten allerlei culinaire gerechten.

Foodora-JCD2

De opvallende bestickerde Abri’s met magenta omlijsting en branding zijn te vinden in Amsterdam en wel op de Overtoom, het Weteringscircuit en de Westermarkt en in de Sarphatistraat en de Linnaeusstraat.

De vierkante bezorgboxen waar normaal gesproken de gerechten in vervoerd worden heeft Foodora op maar liefst 21 Mupi’s van JCDecaux geplaatst verdeeld over Amsterdam (10x), Utrecht (6x) en Rotterdam (5x). In Amsterdam gaat het om onder meer de Van Baerlestraat, de Beethovenstraat en de Stadhouderskade. In Utrecht zijn de boxen te vinden op onder meer het Janskerkhof, het Oudkerkhof en Vredenburg en in Rotterdam rond de Koopgoot, op de Coolsingel, de Lijnbaan en het Schouwburgplein.

Gelijktijdig met de Special is Foodora prominent zichtbaar met een reguliere Buitenreclamecampagne bij JCDecaux in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Foodora, Out of Home Masters en JCDecaux en is maar liefst twee weken op straat te zien, tot en met 26 oktober.

Foodora-JCD3

Gepubliceerd op: 14 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Peugeot Expert billboard Artiles-logo-blog

Een stukadoor, een tegelzetter en een metaalbewerker creëerden elk een eigen Billboard. Nee, dit is niet het begin van een mop. Peugeot nam 3 experts in de hand voor de originele lancering van de nieuwe bedrijfsauto Peugeot Expert.

De vakmensen van Nederland verdienen volgens Peugeot meer respect. Om die reden gaf het Franse automerk drie experts in hun vakgebied een bijzonder podium om hun kunnen op een onorthodoxe wijze te etaleren en een Billboard van JCDecaux op geheel eigen wijze te sieren met een uiting van de nieuwe bedrijfsauto Peugeot Expert.

Peugeot Expert billboard Wilkens-blog

Op drie prominente locaties in hartje Amsterdam construeerden een stukadoor, metaalbewerker en tegelzetter elk een uniek Billboard met een vakgerelateerde weergave van de nieuwe Peugeot Expert. Met deze bijzondere Buitenreclame-Special slaat Peugeot twee vliegen in één klap: het introduceert zijn nieuwe bedrijfswagen en maakt deze tegelijkertijd op een originele manier relevant voor de doelgroep.

Reclamebureau HavasBoondoggle ontwikkelde het concept voor deze campagne en rolde het uit in nauwe samenwerking met JCDecaux. De campagne wordt ingezet in Buitenreclame, online en social media.

De Expert-Billboards waren van woensdag 14 tot en met woensdag 28 september te zien. De stukadoorvariant stond op Stadhouderskade, bij de Ferdinand Bolstraat, de betegelde Peugeot Expert was ook te zien op de Stadhouderskade, maar bij de het Leidseplein en de metaalbewerker toonde zijn kunsten op de Overtoom, bij de Overtoomsesluis.

Credits
Bureau: HavasBoondoggle Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant: Maarten Kooijman, Ineke Kamminga
Productie online: Made.for.digital
Regie: HavasBoondoggle Amsterdam/Made.for.digital
Edit: Made.for.digital

Gepubliceerd op: 13 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Schademonitor-UOV-JCD-web

Met een mobiele app kunnen buschauffeurs schades bij Abri’s snel eenvoudig doorgeven aan JCDecaux. De buurt moet hierdoor schoner en veiliger worden.

In Utrecht zijn bovengemiddeld veel Abri’s slachtoffer van vandalisme. Dit is soms onveilig en heeft een negatief effect op het algemene straatbeeld. Stadsmeubilairbedrijf JCDecaux en vervoerbedrijf U-OV hebben daarom een unieke schademonitor gelanceerd en slaan de handen ineen om de stad schoner en veiliger te maken. Buschauffeurs krijgen een speciaal meldingstoestel in hun bus en kunnen hiermee direct ongeregeldheden bij haltes doorgeven aan onderhoudsmedewerkers van JCDecaux. Zij kunnen schade hierdoor nog sneller herstellen en graffiti en afval sneller opruimen.

“Iedereen wil graag dat zijn buurt er mooi en verzorgd uitziet. Kapotte of bekladde Abri-ruiten en zwerfafval vormen voor veel buurtbewoners dan ook een grote bron van ergernis”, licht René Witzel, Algemeen Directeur van JCDecaux toe. “Wij zien helaas dat zich in Utrecht bovengemiddeld veel vernielingen voordoen. Aangezien wij als stadsmeubilairbedrijf de openbare ruimte een warm hart toedragen, willen wij hier graag wat aan doen. Door samen te werken met U-OV heeft JCDecaux extra ogen op straat en willen we onwenselijke voorvallen nog sneller in kaart brengen en oplossen. Onze ervaring in andere steden is dat extra snel handelen overlast vermindert en wij verwachten dan ook dat het aantal schades door gebruik van de schademonitor zal afnemen en dat de leefbaarheid wordt verhoogd.”

Schademonitor-UOV-JCD-web3

Tien buschauffeurs die over de gehele stad worden ingezet, krijgen de beschikking over een mobiel toestel. Hierop draait een overzichtelijke applicatie waarop chauffeurs met één druk op de knop kunnen aangeven of er bij een halte sprake is van glasschade, graffiti, zwerfafval of wildplak. Op basis van GPS herkent de meldingsapp automatisch om welke Abri het gaat. Zodoende kunnen chauffeurs bij een halte snel en veilig handelen.

U-OV werkt graag mee aan de schademonitor, zegt Michel van den Munckhof, Directeur van U-OV. “Wij beschouwen Abri’s als de ontvangstruimte van het openbaar vervoer en zien dus graag dat de wachtvoorzieningen schoon, heel en veilig zijn. Reizigers storen zich aan Abri-vandalisme en daarom willen wij ons inzetten om dat fenomeen te verminderen en de kwaliteit van het ov nog beter te maken. Deze schademonitor is een goede manier om als partners in de publieke leefruimte gezamenlijk iets extra’s voor reizigers en buurtbewoners te betekenen.”

Voorafgaand aan de ingebruikname van de schademonitor hield JCDecaux een extra grote schoonmaak in Utrecht. Onderhoudsmedewerkers zorgden ervoor dat alle Abri’s brandschoon dit project in gingen.

Schademonitor-UOV-JCD-web2

Gepubliceerd op: 10 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, JCDecaux, Utrecht

VliVlaVlo-1

Vlooiencircus VliVlaVlo trok met een kleurrijke campagne door Nederland en werd met groot enthousiasme ontvangen. Met zijn optreden toonde het circus de kracht van Buitenreclame.

Het krioelde halverwege de zomer in het hele land van de posters van het rondreizende Vlooiencircus VliVlaVlo. De kleine artiesten waren onbekend, maar desondanks zeker niet onbemind. Uit alle hoeken van Nederland stroomden de mails binnen en waren mensen benieuwd wanneer VliVlaVlo bij hen in de buurt zou zijn.

Maar zoals bij veel circusacts niets is wat het lijkt, was dat ook bij VliVlaVlo het geval: het betrof een fictieve campagne uit de koker van JCDecaux. De Buitenreclame-exploitant onderzocht met de bijzonder opvallende en kleurrijke uitingen de effectiviteit van Buitenreclame en wilde aantonen hoe Out of Home het online mobiel zoekgedrag en merkcontact stimuleert.

Duizenden mails
De normaal gesproken zo impopulaire beestjes, blijken in circusvariant een regelrechte zomerhit. De Buitenreclamecampagne, die bestond uit drie verschillende Abri-posters en een Billboardvariant, nodigde voorbijgangers uit de website van VliVlaVlo te bezoeken. Circusfans gaven hier massaal gehoor aan. De vlooien genereerden meer dan 20.000 page views en maar liefst 5166 mensen vroegen om nadere informatie over het toerschema. Deze directe leads zijn slechts het topje van de ijsberg. Uit het Outdoor Impact-onderzoek blijkt namelijk dat 13% van de respondenten actie heeft ondernomen na het zien van de affiches en nog eens 26% zegt dit nog te gaan doen.

De vele mails kwamen bovendien niet alleen uit de JCDecaux-steden. VliVlaVlo wist ook nieuwsgierigheid te wekken in relatief kleine dorpen en niet-JCDecaux-steden als Zevenaar, Lochem, Katwijk, Maarssenbroek, Delfzijl en Venray. Deze resultaten laten zien dat OOH bij JCDecaux een landelijke dekking biedt. De sterke en bovendien groeiende regiofunctie van grote steden, met hun ruime aanbod van werk, cultuur en winkels, maken dat campagnes doordringen tot ver buiten de stad waar deze te zien zijn.

VliVlaVlo-Affiche-BLOG

Daarnaast zochten via Google bijna 17.000 geïnteresseerden naar de ins en outs van van het Vlooiencircus. En waar het gemiddelde doorklikpercentage op zo’n twee procent ligt, wisten de vlooien van JCDecaux maar liefst 49,25% te behalen. Dit toont aan dat de zoekopdrachten zeer gericht waren en een direct gevolg zijn van de uitnodigende campagne.

Bovendien is 65% van de zoekopdrachten verricht met een mobiel. Dit toont de buitengewoon goede koppeling tussen Buitenreclame en mobiel aan. De impact van Buitenreclame stijgt, zo blijkt al uit diverse onderzoeken, omdat consumenten door het toenemende gebruik van smartphones direct informatie kunnen opzoeken na het zien van een aansprekende uiting. Zo speelt OOH een belangrijke rol in het genereren van verkeer naar websites en apps en versterkt het medium het online mobiel contact. Verder was 11% search via tablets en 24% via desktops.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Normaal sla je verdelgingsmiddelen in tegen vlooien, maar nu doken duizenden mensen erbovenop. Deze campagne toont maar weer eens aan dat Buitenreclame buitengewoon effectief is en zelfs voor iets – eerlijk is eerlijk – onbenulligs als een Vlooiencircus veel mensen in beweging weet te brengen. Zelfs hartje zomer! Het kan niet anders dan dat het door VliVlaVlo bij adverteerders begint te jeuken om meer Buitenreclame in te zetten.”

Feiten & Resultaten op een rij:

- Landelijke Abri-campagne, 2500 vakken
- Billboardcampagne 280 vakken + 4x Première
- 16.8K+ vertoningen via Google
- Doorklikpercentage 49,25%  (nota bene: 3% is goed, 10% bijzonder)
- 5166 info-aanvragen via de website
- Mobiele zoekgedrag is 65%, tablet 11%, desktop 24%
- 20K + page views
- Buitenreclame bij JCDecaux bereikt doelgroepen tot ver buiten de grote steden

 

  • VliVlaVlo-2
Gepubliceerd op: 10 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Campagnes, JCDecaux

Cruijff-tram1

Voor de postume lancering van zijn autobiografie siert de legendarische voetballer Johan Cruijff een maand lang het tramnetwerk in Amsterdam.

Johan Cruijff domineert nog één keer het Amsterdamse straatbeeld: voor de lancering van zijn postume autobiografie is de beeltenis van ’s werelds bekendste Nederlandse voetballer allertijden de komende maand te zien op een tram in Amsterdam. De eerste dag van deze campagne reed de tram speciaal op lijn nummer 14, een verwijzing naar het rugnummer van Cruijff.

Het boek ‘Mijn verhaal’ is sinds 6 oktober verkrijgbaar en schreef Cruijff in samenwerking met Telegraaf-journalist Jaap de Groot. De autobiografie van Cruijff wordt in verschillende talen uitgegeven door uitgever Nieuw Amsterdam.

De beeltenis van de in maart overleden Cruijff was eerder ook te zien op een Total View Tram van JCDecaux, als eerbetoon van vervoerbedrijf GVB.

Deze Cruijff-tram, waarop zowel de jonge als een oudere Cruijff te zien is, rijdt de hele maand oktober in Amsterdam.

Cruijff-tram2

Gepubliceerd op: 6 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

MM-blog

M&M’s introduceerde najaar 2015 de M&M’s Mega, die maar liefst drie keer zo groot zijn als normale M&M’s. En deze zomer zijn ze terug! De enorme M&M’s zijn zo groot dat ze uit de Mupi’s van JCDecaux barsten. 

Om voorbijgangers op straat het enorme formaat van de M&M’s Mega te tonen, zijn in verschillende grote steden Mupi’s voorzien van een enorme blauwe 3D M&M. Eerder waren ook al soortgelijke uitingen te zien, waarbij de frames van de Mupi’s van JCDecaux het zwaar te verduren kregen.

MM-blog2

Vanwege het succes van deze nieuwe variant en de Buitenreclame-special die de M&M’s Mega duidelijk op de kaart zette, zijn de grote M&M’s nu tijdelijk opnieuw verkrijgbaar en wordt dit op straat wederom letterlijk groots aangekondigd. De M&M’s Mega zijn dit maal tot en met februari 2017 verkrijgbaar.

De M&M Mega-Mupi’s zijn te zien in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Den Haag en Nijmegen. Daarnaast wordt een reguliere Buitenreclame-campagne ingezet in heel Nederland.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Mars Nederland, FHV BBDO, Kinetic, MediaCom en JCDecaux en is op straat zichtbaar tot en met 6 september. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-pagina van JCDecaux.

MM-blog3

Gepubliceerd op: 2 september, 2016 | Permalink | Geen reacties »

JCDecaux Nederland B.V.

Hoofdkantoor:
Gebouw Eurocenter II
Barbara Strozzilaan 374
1083 HN Amsterdam

Centraal Magazijn:
Zenderstraat 27
1324 KR Almere

Postadres:
Postbus 7979
1008 AD Amsterdam

T 020 660 7500
F 020 660 7575
E [email protected]

Recente Reacties