blog

Toogethr blog

Vrijwel elke auto in de spits heeft drie ongebruikte stoelen. Waarom niet met elkaar meerijden? Met een bijzondere pijlposter wijst Toogethr voorbijgangers op een echte deelauto.

Een bijzondere poster met enkel en alleen een grote dikke zwarte pijl prijkt momenteel op het Première-Billboard van JCDecaux, bij de afrit A10 ter hoogte van congrescentrum de RAI. De pijl is van de mobiele carpoolapplicatie Toogethr, dat voorbijgangers ervan bewust wil maken dat veel auto’s niet volledig benut worden, waardoor bovendien het milieu overbodig overmatig belast wordt. De oplossing? Auto’s delen en samenreizen.

Om dit gedachtengoed op een ludieke manier uit te dragen plaatste Toogethr een echte auto onder het Première-Billboard van JCDecaux. De bijbehorende poster is volledig tekstloos en toont enkel een zwarte pijl die voorbijgangers wijst op de echte deelauto met bestickering van Toogethr.

Toogethr staat met deze campagne midden in zijn doelgroep: het première-Billboard van JCDecaux rijden dagelijks elke ochtend en avondspits vele duizenden forensen.

Deze Buitenreclame-campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Toogethr en JCDecaux en is op straat te zien tot en met 7 november.

Toogethr blog2

Gepubliceerd op: 28 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Jumbo-blog1

Tijdens het wachten op de bus alvast boodschappen doen: met de vernieuwde app van Jumbo is het mogelijk producten te scannen en te bestellen. Dit concept wordt nu onder andere uitgedragen met een pop-up supermarkt in een Abri van JCDecaux.

Een pak melk, wat appels, een zak ijsbergsla en een paar biertjes. Deze week hoef je voor dergelijke producten na het werk niet meer naar de supermarkt, maar bestel je ze gewoon tijdens het wachten op de bus! Om de vernieuwde app van Jumbo Supermarkten te lanceren heeft Jumbo namelijk een Abri van JCDecaux omgebouwd tot pop-up supermarkt waar passanten met de mobiele applicatie app eenvoudig hun boodschappen kunnen bestellen.

Jumbo-blog2

Voor deze Buitenreclame-Special bracht JCDecaux een opvallende bestickering aan van bijna honderd populaire dagelijkse boodschappen en de bijbehorende streepjescode. OV-reizigers in de Potterstraat in Utrecht krijgen zo de indruk in een echte Jumbo-supermarkt te staan. Met de vernieuwde app van Jumbo kunnen voorbijgangers de producten scannen en toevoegen aan hun digitale winkelmandje om later door Jumbo in de regio Utrecht thuis te laten bezorgen. De geoptimaliseerde scanfunctie van de app maakt het bovendien mogelijk om producten zelfs thuis in de koelkast te scannen en direct in de online winkelmand te plaatsen.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Jumbo, mediabureau UM, reclamebureau Alfred en Buitenreclame-exploitant JCDecaux.

Voorbijgangers kunnen tot en met 25 oktober boodschappen doen in deze pop-up supermarkt-Abri.

Jumbo-blog3

Gepubliceerd op: 25 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Buitenreclame, Campagnes

Foodora-JCD1

Met opvallende bestickeringen en bezorgboxen op Mupi’s van JCDecaux nodigt Foodora uit de culinaire trek te stillen. 

De online bestel- en bezorgservice voor restaurants Foodora hult het Randstedelijke straatbeeld in een magenta gloed. Met een wijdverspreide Special bij Buitenreclame-exploitant JCDecaux, bestaande uit een reeks Abri-bestickeringen en vele herkenbare bezorgboxen op Mupi’s, benadrukt Foodora dat het na een lange werkdag niet per se nodig is om lang in de keuken te staan voor een goede maaltijd. De koeriers van Foodora racen immers op hun fiets langs een onuitputtelijke lijst restaurants en bezorgen binnen dertig minuten allerlei culinaire gerechten.

Foodora-JCD2

De opvallende bestickerde Abri’s met magenta omlijsting en branding zijn te vinden in Amsterdam en wel op de Overtoom, het Weteringscircuit en de Westermarkt en in de Sarphatistraat en de Linnaeusstraat.

De vierkante bezorgboxen waar normaal gesproken de gerechten in vervoerd worden heeft Foodora op maar liefst 21 Mupi’s van JCDecaux geplaatst verdeeld over Amsterdam (10x), Utrecht (6x) en Rotterdam (5x). In Amsterdam gaat het om onder meer de Van Baerlestraat, de Beethovenstraat en de Stadhouderskade. In Utrecht zijn de boxen te vinden op onder meer het Janskerkhof, het Oudkerkhof en Vredenburg en in Rotterdam rond de Koopgoot, op de Coolsingel, de Lijnbaan en het Schouwburgplein.

Gelijktijdig met de Special is Foodora prominent zichtbaar met een reguliere Buitenreclamecampagne bij JCDecaux in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Foodora, Out of Home Masters en JCDecaux en is maar liefst twee weken op straat te zien, tot en met 26 oktober.

Foodora-JCD3

Gepubliceerd op: 14 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Peugeot Expert billboard Artiles-logo-blog

Een stukadoor, een tegelzetter en een metaalbewerker creëerden elk een eigen Billboard. Nee, dit is niet het begin van een mop. Peugeot nam 3 experts in de hand voor de originele lancering van de nieuwe bedrijfsauto Peugeot Expert.

De vakmensen van Nederland verdienen volgens Peugeot meer respect. Om die reden gaf het Franse automerk drie experts in hun vakgebied een bijzonder podium om hun kunnen op een onorthodoxe wijze te etaleren en een Billboard van JCDecaux op geheel eigen wijze te sieren met een uiting van de nieuwe bedrijfsauto Peugeot Expert.

Peugeot Expert billboard Wilkens-blog

Op drie prominente locaties in hartje Amsterdam construeerden een stukadoor, metaalbewerker en tegelzetter elk een uniek Billboard met een vakgerelateerde weergave van de nieuwe Peugeot Expert. Met deze bijzondere Buitenreclame-Special slaat Peugeot twee vliegen in één klap: het introduceert zijn nieuwe bedrijfswagen en maakt deze tegelijkertijd op een originele manier relevant voor de doelgroep.

Reclamebureau HavasBoondoggle ontwikkelde het concept voor deze campagne en rolde het uit in nauwe samenwerking met JCDecaux. De campagne wordt ingezet in Buitenreclame, online en social media.

De Expert-Billboards waren van woensdag 14 tot en met woensdag 28 september te zien. De stukadoorvariant stond op Stadhouderskade, bij de Ferdinand Bolstraat, de betegelde Peugeot Expert was ook te zien op de Stadhouderskade, maar bij de het Leidseplein en de metaalbewerker toonde zijn kunsten op de Overtoom, bij de Overtoomsesluis.

Credits
Bureau: HavasBoondoggle Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant: Maarten Kooijman, Ineke Kamminga
Productie online: Made.for.digital
Regie: HavasBoondoggle Amsterdam/Made.for.digital
Edit: Made.for.digital

Gepubliceerd op: 13 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

VliVlaVlo-1

Vlooiencircus VliVlaVlo trok met een kleurrijke campagne door Nederland en werd met groot enthousiasme ontvangen. Met zijn optreden toonde het circus de kracht van Buitenreclame.

Het krioelde halverwege de zomer in het hele land van de posters van het rondreizende Vlooiencircus VliVlaVlo. De kleine artiesten waren onbekend, maar desondanks zeker niet onbemind. Uit alle hoeken van Nederland stroomden de mails binnen en waren mensen benieuwd wanneer VliVlaVlo bij hen in de buurt zou zijn.

Maar zoals bij veel circusacts niets is wat het lijkt, was dat ook bij VliVlaVlo het geval: het betrof een fictieve campagne uit de koker van JCDecaux. De Buitenreclame-exploitant onderzocht met de bijzonder opvallende en kleurrijke uitingen de effectiviteit van Buitenreclame en wilde aantonen hoe Out of Home het online mobiel zoekgedrag en merkcontact stimuleert.

Duizenden mails
De normaal gesproken zo impopulaire beestjes, blijken in circusvariant een regelrechte zomerhit. De Buitenreclamecampagne, die bestond uit drie verschillende Abri-posters en een Billboardvariant, nodigde voorbijgangers uit de website van VliVlaVlo te bezoeken. Circusfans gaven hier massaal gehoor aan. De vlooien genereerden meer dan 20.000 page views en maar liefst 5166 mensen vroegen om nadere informatie over het toerschema. Deze directe leads zijn slechts het topje van de ijsberg. Uit het Outdoor Impact-onderzoek blijkt namelijk dat 13% van de respondenten actie heeft ondernomen na het zien van de affiches en nog eens 26% zegt dit nog te gaan doen.

De vele mails kwamen bovendien niet alleen uit de JCDecaux-steden. VliVlaVlo wist ook nieuwsgierigheid te wekken in relatief kleine dorpen en niet-JCDecaux-steden als Zevenaar, Lochem, Katwijk, Maarssenbroek, Delfzijl en Venray. Deze resultaten laten zien dat OOH bij JCDecaux een landelijke dekking biedt. De sterke en bovendien groeiende regiofunctie van grote steden, met hun ruime aanbod van werk, cultuur en winkels, maken dat campagnes doordringen tot ver buiten de stad waar deze te zien zijn.

VliVlaVlo-Affiche-BLOG

Daarnaast zochten via Google bijna 17.000 geïnteresseerden naar de ins en outs van van het Vlooiencircus. En waar het gemiddelde doorklikpercentage op zo’n twee procent ligt, wisten de vlooien van JCDecaux maar liefst 49,25% te behalen. Dit toont aan dat de zoekopdrachten zeer gericht waren en een direct gevolg zijn van de uitnodigende campagne.

Bovendien is 65% van de zoekopdrachten verricht met een mobiel. Dit toont de buitengewoon goede koppeling tussen Buitenreclame en mobiel aan. De impact van Buitenreclame stijgt, zo blijkt al uit diverse onderzoeken, omdat consumenten door het toenemende gebruik van smartphones direct informatie kunnen opzoeken na het zien van een aansprekende uiting. Zo speelt OOH een belangrijke rol in het genereren van verkeer naar websites en apps en versterkt het medium het online mobiel contact. Verder was 11% search via tablets en 24% via desktops.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Normaal sla je verdelgingsmiddelen in tegen vlooien, maar nu doken duizenden mensen erbovenop. Deze campagne toont maar weer eens aan dat Buitenreclame buitengewoon effectief is en zelfs voor iets – eerlijk is eerlijk – onbenulligs als een Vlooiencircus veel mensen in beweging weet te brengen. Zelfs hartje zomer! Het kan niet anders dan dat het door VliVlaVlo bij adverteerders begint te jeuken om meer Buitenreclame in te zetten.”

Feiten & Resultaten op een rij:

- Landelijke Abri-campagne, 2500 vakken
- Billboardcampagne 280 vakken + 4x Première
- 16.8K+ vertoningen via Google
- Doorklikpercentage 49,25%  (nota bene: 3% is goed, 10% bijzonder)
- 5166 info-aanvragen via de website
- Mobiele zoekgedrag is 65%, tablet 11%, desktop 24%
- 20K + page views
- Buitenreclame bij JCDecaux bereikt doelgroepen tot ver buiten de grote steden

 

  • VliVlaVlo-2
Gepubliceerd op: 10 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Campagnes, JCDecaux

Cruijff-tram1

Voor de postume lancering van zijn autobiografie siert de legendarische voetballer Johan Cruijff een maand lang het tramnetwerk in Amsterdam.

Johan Cruijff domineert nog één keer het Amsterdamse straatbeeld: voor de lancering van zijn postume autobiografie is de beeltenis van ’s werelds bekendste Nederlandse voetballer allertijden de komende maand te zien op een tram in Amsterdam. De eerste dag van deze campagne reed de tram speciaal op lijn nummer 14, een verwijzing naar het rugnummer van Cruijff.

Het boek ‘Mijn verhaal’ is sinds 6 oktober verkrijgbaar en schreef Cruijff in samenwerking met Telegraaf-journalist Jaap de Groot. De autobiografie van Cruijff wordt in verschillende talen uitgegeven door uitgever Nieuw Amsterdam.

De beeltenis van de in maart overleden Cruijff was eerder ook te zien op een Total View Tram van JCDecaux, als eerbetoon van vervoerbedrijf GVB.

Deze Cruijff-tram, waarop zowel de jonge als een oudere Cruijff te zien is, rijdt de hele maand oktober in Amsterdam.

Cruijff-tram2

Gepubliceerd op: 6 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

JCDecaux-QlockTwo

Voorbijgangers kunnen momenteel op straat in één oogopslag zien hoe laat het is. Buitenreclamebedrijf JCDecaux toont op zijn digitale Mupi’s een aantrekkelijke klok.

Een koffie-afspraak hier, een vergadering daar: tijd speelt een belangrijke rol in ieders dagelijks leven. Om ervoor te zorgen dat iedereen helemaal bij de tijd is, gaat JCDecaux een moderne klok van Qlocktwo weergeven op zijn digitale Mupi’s, die sinds afgelopen december in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht te vinden zijn.

“In de huidige 24-uurs-maatschappij leeft iedereen met een schuin oog op de tijd”, licht Bart de Vries toe, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland. “Qlocktwo demonstreert hoe adverteerders niet alleen puur met reclame maar ook met creatieve content hun product onder de aandacht kunnen brengen. Content die tegelijkertijd een relevante dienst is, zoals een publieke klok waarop je zonder extra handeling in één oogopslag de tijd kunt zien. Dit is een mooi voorbeeld van een Out of Home Advertorial.”

Voor deze publieke tijdsservice is de klok van Qlocktwo, dat ook horloges, wand- en tafelklokken produceert, omgezet in digitale content, voor weergave op het digitale netwerk Métropole van JCDecaux. Qlocktwo toont de tijd op moderne en elegante wijze met wisselende tekstelementen per vijf minuten. Deze weergave is gebaseerd op de manier waarop mensen met elkaar spreken over tijd, zoals ‘het is vijf over tien’ of ‘tien voor half vijf’. Per uiting van 10 seconden worden twee klokken getoond. De eerste geeft de actuele tijd weer in het Nederlands, de tweede in een andere taal. Het bijzondere design van Qlocktwo wordt internationaal geroemd en is onder meer bekroond met de redDot Design Award en een iF Product Design Award.

De Buitenreclamevariant van de digitale klok van Qlocktwo is het resultaat van een samenwerking tussen JCDecaux en Outatime Consultancy. De digitale Mupi’s zijn in Amsterdam onder meer te vinden bij Centraal Station en op het Damrak en Leidseplein.

Gepubliceerd op: 5 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

HEMAblog1

De avond slaat steeds vroeger in en dus is zichtbaarheid op straat een must. Ter lancering van het ‘regenjaszie’ van HEMA hult JCDecaux een Abri in een lichtreflecterende regenjas.

Helaas, maar waar: het is officieel herfst en de donkere dagen naderen met rasse schreden. En dus vindt HEMA het hoog tijd voor een heus Donkere-Dagen-Offensief in haar regenassortiment. Het warenhuis zorgt ervoor dat kinderen beter zichtbaar zijn in het donker en creëerde daarom het zogenoemde regenjaszie: een knalgele regenjas met reflecterende accenten.

Om het publiek een indruk te geven van hoe het regenjaszie in het donker in het oog springt, trok HEMA reclamebureau XXS Amsterdam en Buitenreclame-exploitant JCDecaux aan hun ‘jaszie’ voor een rondom led-verlichte Abri in de look-and-feel van het bijzondere regenjack.

HEMAblog2

Voor deze Special bracht JCDecaux op het dak van de Abri voor het Magna Plaza in Amsterdam enkele opvallende paraplus aan. Daarnaast is het glas volledig bestickerd met beeld van een meisje dat danst in de regen, vanzelfsprekend met het regenjaszie aan. De reflecterende accenten zijn voor deze Buitenreclame-Special vervangen voor led-lampjes, waardoor passanten ’s avonds, maar ook overdag  zien hoe het regenjaszie oplicht wanneer een voertuig zijn lampen erop schijnt. De boodschap van HEMA moge duidelijk zijn: laat jezelf zien!

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen HEMA, reclamebureau XXS Amsterdam, mediabureau Initiative en JCDecaux.

De Regenjaszie-Abri is op straat te zien tot en met 27 september. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-pagina van JCDecaux.

HEMAblog3

Gepubliceerd op: 22 september, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Buitenreclame, Campagnes

MM-blog

M&M’s introduceerde najaar 2015 de M&M’s Mega, die maar liefst drie keer zo groot zijn als normale M&M’s. En deze zomer zijn ze terug! De enorme M&M’s zijn zo groot dat ze uit de Mupi’s van JCDecaux barsten. 

Om voorbijgangers op straat het enorme formaat van de M&M’s Mega te tonen, zijn in verschillende grote steden Mupi’s voorzien van een enorme blauwe 3D M&M. Eerder waren ook al soortgelijke uitingen te zien, waarbij de frames van de Mupi’s van JCDecaux het zwaar te verduren kregen.

MM-blog2

Vanwege het succes van deze nieuwe variant en de Buitenreclame-special die de M&M’s Mega duidelijk op de kaart zette, zijn de grote M&M’s nu tijdelijk opnieuw verkrijgbaar en wordt dit op straat wederom letterlijk groots aangekondigd. De M&M’s Mega zijn dit maal tot en met februari 2017 verkrijgbaar.

De M&M Mega-Mupi’s zijn te zien in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Den Haag en Nijmegen. Daarnaast wordt een reguliere Buitenreclame-campagne ingezet in heel Nederland.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Mars Nederland, FHV BBDO, Kinetic, MediaCom en JCDecaux en is op straat zichtbaar tot en met 6 september. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-pagina van JCDecaux.

MM-blog3

Gepubliceerd op: 2 september, 2016 | Permalink | Geen reacties »

HHB-2

Een unieke tram en Abri van JCDecaux verspreiden momenteel de geur van verse appeltaart. De campagne vormt de aftrap van een nieuw seizoen van Heel Holland Bakt.

Amsterdam gaat een maand als ’s werelds grootste patisserie tegemoet! Voor de lancering van het nieuwe seizoen van Heel Holland Bakt zijn in de hoofdstad namelijk een Total View Tram en een bestickerde Abri te zien, die de geur van versgebakken appeltaart verspreiden.

Voor deze Buitenreclame-Special heeft JCDecaux een Abri op het Leidseplein omgebouwd tot de welbekende Heel Holland Bakt-tent, waarin de deelnemers van het populaire programma wekelijks hun bakkunsten vertonen. Verder is een fraaie bestickering aangebracht en treffen passanten in de Abri echte keukenattributen, zoals een spatel, een deegroller en een oven.

HHB-tram

De Total View Tram toont onder meer presentator André van Duin en juryleden Janny van der Heijden en Robèrt van Beckhoven. Van Duin en Van der Heijden wisten talloze ov-reizigers en fans bovendien in levenden lijve te verrassen door bij de geur-Abri kleine appeltaartjes uit te delen.

Deze gecombineerde Special is uniek in zijn soort: zowel de Abri als de tram zijn voorzien van een geurdispenser. Zo tovert JCDecaux Amsterdam met een heerlijke appeltaartgeur om tot enorme openluchtpatisserie.

De appeltaarttram rijdt tot en met 27 september door heel Amsterdam. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-pagina van JCDecaux.

HHB-1

Gepubliceerd op: 31 augustus, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Buitenreclame, Campagnes

JCDecaux Nederland B.V.

Hoofdkantoor:
Gebouw Eurocenter II
Barbara Strozzilaan 374
1083 HN Amsterdam

Centraal Magazijn:
Zenderstraat 27
1324 KR Almere

Postadres:
Postbus 7979
1008 AD Amsterdam

T 020 660 7500
F 020 660 7575
E [email protected]

Recente Reacties