blog

JCDdominosBLOG1

Pizza bestellen, overal waar je maar wilt. Het kan vanaf nu bij Domino’s! Om deze innovatieve feature te belichten, verraste Domino’s nietsvermoedende voorbijgangers met een pop-up restaurant bij een Mupi van JCDecaux.  

Of je nu in het park zit of op het strand, je kunt er een heerlijke pizza laten bezorgen door Domino’s. De pizzabezorger lanceert ‘Order Anywhere’, waardoor de hongerige doelgroep vanaf nu letterlijk overal binnen het bezorggebied van de vestigingen een pizza kan bestellen én laten bezorgen.

Domino’s tilt het bestellen van take away pizza’s naar een hoger niveau door te bezorgen op basis van gps-locatie. Om deze nieuwe feature in de app van Domino’s onder de aandacht te brengen, creëerden Domino’s, PHD en JCDecaux een verrassende Buitenreclame-Special: een pop-up restaurant bij een Mupi.

JCDdominosBLOG2

Een opvallende uiting op de Mupi nodigde voorbijgangers uit op een rode knop te drukken om zelf te ervaren dat Domino’s overal pizza’s bezorgt. Nietsvermoedende passanten die deze knop daadwerkelijk indrukten, werden vervolgens verrast door twee attente obers die hen welkom heetten, een volledig gedekte tafel uit de voet van de Mupi toverden en een glaasje voor hen inschonken. Vervolgens was het slechts een kwestie van seconden tot de bezorger van Domino’s de pizza op deze zeer afwijkende bezorglocatie uitserveerde.

Deze Special is het resultaat van een samenwerking tussen Domino’s, PHD en JCDecaux en was alleen op donderdag 20 oktober te zien in de Jodenbreestraat in Amsterdam.

Gepubliceerd op: 9 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Toogethr blog

Vrijwel elke auto in de spits heeft drie ongebruikte stoelen. Waarom niet met elkaar meerijden? Met een bijzondere pijlposter wijst Toogethr voorbijgangers op een echte deelauto.

Een bijzondere poster met enkel en alleen een grote dikke zwarte pijl prijkt momenteel op het Première-Billboard van JCDecaux, bij de afrit A10 ter hoogte van congrescentrum de RAI. De pijl is van de mobiele carpoolapplicatie Toogethr, dat voorbijgangers ervan bewust wil maken dat veel auto’s niet volledig benut worden, waardoor bovendien het milieu overbodig overmatig belast wordt. De oplossing? Auto’s delen en samenreizen.

Om dit gedachtengoed op een ludieke manier uit te dragen plaatste Toogethr een echte auto onder het Première-Billboard van JCDecaux. De bijbehorende poster is volledig tekstloos en toont enkel een zwarte pijl die voorbijgangers wijst op de echte deelauto met bestickering van Toogethr.

Toogethr staat met deze campagne midden in zijn doelgroep: het première-Billboard van JCDecaux rijden dagelijks elke ochtend en avondspits vele duizenden forensen.

Deze Buitenreclame-campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Toogethr en JCDecaux en is op straat te zien tot en met 7 november.

Toogethr blog2

Gepubliceerd op: 28 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Jumbo-blog1

Tijdens het wachten op de bus alvast boodschappen doen: met de vernieuwde app van Jumbo is het mogelijk producten te scannen en te bestellen. Dit concept wordt nu onder andere uitgedragen met een pop-up supermarkt in een Abri van JCDecaux.

Een pak melk, wat appels, een zak ijsbergsla en een paar biertjes. Deze week hoef je voor dergelijke producten na het werk niet meer naar de supermarkt, maar bestel je ze gewoon tijdens het wachten op de bus! Om de vernieuwde app van Jumbo Supermarkten te lanceren heeft Jumbo namelijk een Abri van JCDecaux omgebouwd tot pop-up supermarkt waar passanten met de mobiele applicatie app eenvoudig hun boodschappen kunnen bestellen.

Jumbo-blog2

Voor deze Buitenreclame-Special bracht JCDecaux een opvallende bestickering aan van bijna honderd populaire dagelijkse boodschappen en de bijbehorende streepjescode. OV-reizigers in de Potterstraat in Utrecht krijgen zo de indruk in een echte Jumbo-supermarkt te staan. Met de vernieuwde app van Jumbo kunnen voorbijgangers de producten scannen en toevoegen aan hun digitale winkelmandje om later door Jumbo in de regio Utrecht thuis te laten bezorgen. De geoptimaliseerde scanfunctie van de app maakt het bovendien mogelijk om producten zelfs thuis in de koelkast te scannen en direct in de online winkelmand te plaatsen.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Jumbo, mediabureau UM, reclamebureau Alfred en Buitenreclame-exploitant JCDecaux.

Voorbijgangers kunnen tot en met 25 oktober boodschappen doen in deze pop-up supermarkt-Abri.

Jumbo-blog3

Gepubliceerd op: 25 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Buitenreclame, Campagnes

JCDecaux-Update BRO 1

Het bereik van Buitenreclame bij JCDecaux stijgt door een update van het Buitenreclame-onderzoek gemiddeld met ruim 12%. De lokale pakketten leveren tot wel 30% meer GRP’s op.

Adverteerders hebben met Buitenreclame bij JCDecaux vanaf nu een grotere slagkracht. Het Buitenreclame-onderzoek (BRO) heeft een update gehad en maakt gebruik van actuelere inwoneraantallen en nieuwe data van OViN, het onderzoek naar verplaatsingsgedrag van de Nederlandse bevolking uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Het BRO meldt in zijn nieuwsbrief dat OViN ‘meer valide cijfers oplevert’ dan het Mobiliteits Onderzoek Nederland, waarvan eerst gebruik werd gemaakt. OViN meet gemiddeld ongeveer 10 procent meer passanten langs Buitenreclame-objecten.

“Die toename van verplaatsingen is overigens niet evenredig verdeeld over de regio’s en over de vervoersmiddelen. We zien bijvoorbeeld in de grote steden een sterke stijging van het aantal verplaatsingen per fiets. En omdat je vanaf de fiets meer kans hebt om bijvoorbeeld een Abri-poster daadwerkelijk te zien stijgt daar het bereik van een campagne meer dan gemiddeld.”

Met deze update stijgt het aantal contacten dat Buitenreclame bij JCDecaux genereert gemiddeld met ruim 12 procent. Voor het lokale netwerk in Amsterdam neemt dit zelfs toe tot ruim 30 procent. Het grootste landelijke netwerk van JCDecaux, het Abri-netwerk Supérieur met 2500 vakken, genereert met de nieuwe cijfers ruim 8 procent meer contacten.

JCDecaux - Update BRO 2

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Bij JCDecaux krijg je nu nog meer waar voor je geld! Onze objecten bereiken namelijk nog meer mensen dan tot nu toe gedacht. De mensen die regelmatig in steden als Amsterdam en Utrecht komen, merken dat het daar veel drukker is dan acht jaar geleden. Ik ben blij dat deze toegenomen drukte nu ook tot uiting komt in de bereikcijfers van de Buitenreclame-exploitanten. Dit bewijst nog maar eens dat onze keuze voor grote steden de enige juiste is.”

Het BRO is gelanceerd in 2011. Het onderzoek is uitgevoerd onder auspiciën van een JIC (Joint Industry Committee), waarin de Bond Van Adverteerders (BVA), het Platform Media Adviesbureaus (PMA) en Outreach (voorheen Platform Buitenreclame Exploitanten) zitting hebben. Het voldoet op alle fronten ruimschoots aan de internationale Esomar-richtlijnen voor Out of Home Media Audience Measurement en levert resultaten op basis van daadwerkelijk oogcontact met het reclamevak: visibility adjusted contacts (VAC). Daarmee maakt Buitenreclame als enige medium de stap van medium- naar reclamebereik.

Dankzij het BRO hoeven adverteerders het medium Buitenreclame niet langer in te kopen op basis van aantal vakken, maar op basis van bereik en contacten.

Gepubliceerd op: 18 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Buitenreclame

Foodora-JCD1

Met opvallende bestickeringen en bezorgboxen op Mupi’s van JCDecaux nodigt Foodora uit de culinaire trek te stillen. 

De online bestel- en bezorgservice voor restaurants Foodora hult het Randstedelijke straatbeeld in een magenta gloed. Met een wijdverspreide Special bij Buitenreclame-exploitant JCDecaux, bestaande uit een reeks Abri-bestickeringen en vele herkenbare bezorgboxen op Mupi’s, benadrukt Foodora dat het na een lange werkdag niet per se nodig is om lang in de keuken te staan voor een goede maaltijd. De koeriers van Foodora racen immers op hun fiets langs een onuitputtelijke lijst restaurants en bezorgen binnen dertig minuten allerlei culinaire gerechten.

Foodora-JCD2

De opvallende bestickerde Abri’s met magenta omlijsting en branding zijn te vinden in Amsterdam en wel op de Overtoom, het Weteringscircuit en de Westermarkt en in de Sarphatistraat en de Linnaeusstraat.

De vierkante bezorgboxen waar normaal gesproken de gerechten in vervoerd worden heeft Foodora op maar liefst 21 Mupi’s van JCDecaux geplaatst verdeeld over Amsterdam (10x), Utrecht (6x) en Rotterdam (5x). In Amsterdam gaat het om onder meer de Van Baerlestraat, de Beethovenstraat en de Stadhouderskade. In Utrecht zijn de boxen te vinden op onder meer het Janskerkhof, het Oudkerkhof en Vredenburg en in Rotterdam rond de Koopgoot, op de Coolsingel, de Lijnbaan en het Schouwburgplein.

Gelijktijdig met de Special is Foodora prominent zichtbaar met een reguliere Buitenreclamecampagne bij JCDecaux in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Foodora, Out of Home Masters en JCDecaux en is maar liefst twee weken op straat te zien, tot en met 26 oktober.

Foodora-JCD3

Gepubliceerd op: 14 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Peugeot Expert billboard Artiles-logo-blog

Een stukadoor, een tegelzetter en een metaalbewerker creëerden elk een eigen Billboard. Nee, dit is niet het begin van een mop. Peugeot nam 3 experts in de hand voor de originele lancering van de nieuwe bedrijfsauto Peugeot Expert.

De vakmensen van Nederland verdienen volgens Peugeot meer respect. Om die reden gaf het Franse automerk drie experts in hun vakgebied een bijzonder podium om hun kunnen op een onorthodoxe wijze te etaleren en een Billboard van JCDecaux op geheel eigen wijze te sieren met een uiting van de nieuwe bedrijfsauto Peugeot Expert.

Peugeot Expert billboard Wilkens-blog

Op drie prominente locaties in hartje Amsterdam construeerden een stukadoor, metaalbewerker en tegelzetter elk een uniek Billboard met een vakgerelateerde weergave van de nieuwe Peugeot Expert. Met deze bijzondere Buitenreclame-Special slaat Peugeot twee vliegen in één klap: het introduceert zijn nieuwe bedrijfswagen en maakt deze tegelijkertijd op een originele manier relevant voor de doelgroep.

Reclamebureau HavasBoondoggle ontwikkelde het concept voor deze campagne en rolde het uit in nauwe samenwerking met JCDecaux. De campagne wordt ingezet in Buitenreclame, online en social media.

De Expert-Billboards waren van woensdag 14 tot en met woensdag 28 september te zien. De stukadoorvariant stond op Stadhouderskade, bij de Ferdinand Bolstraat, de betegelde Peugeot Expert was ook te zien op de Stadhouderskade, maar bij de het Leidseplein en de metaalbewerker toonde zijn kunsten op de Overtoom, bij de Overtoomsesluis.

Credits
Bureau: HavasBoondoggle Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant: Maarten Kooijman, Ineke Kamminga
Productie online: Made.for.digital
Regie: HavasBoondoggle Amsterdam/Made.for.digital
Edit: Made.for.digital

Gepubliceerd op: 13 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Cruijff-tram1

Voor de postume lancering van zijn autobiografie siert de legendarische voetballer Johan Cruijff een maand lang het tramnetwerk in Amsterdam.

Johan Cruijff domineert nog één keer het Amsterdamse straatbeeld: voor de lancering van zijn postume autobiografie is de beeltenis van ’s werelds bekendste Nederlandse voetballer allertijden de komende maand te zien op een tram in Amsterdam. De eerste dag van deze campagne reed de tram speciaal op lijn nummer 14, een verwijzing naar het rugnummer van Cruijff.

Het boek ‘Mijn verhaal’ is sinds 6 oktober verkrijgbaar en schreef Cruijff in samenwerking met Telegraaf-journalist Jaap de Groot. De autobiografie van Cruijff wordt in verschillende talen uitgegeven door uitgever Nieuw Amsterdam.

De beeltenis van de in maart overleden Cruijff was eerder ook te zien op een Total View Tram van JCDecaux, als eerbetoon van vervoerbedrijf GVB.

Deze Cruijff-tram, waarop zowel de jonge als een oudere Cruijff te zien is, rijdt de hele maand oktober in Amsterdam.

Cruijff-tram2

Gepubliceerd op: 6 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

JCDecaux-QlockTwo

Voorbijgangers kunnen momenteel op straat in één oogopslag zien hoe laat het is. Buitenreclamebedrijf JCDecaux toont op zijn digitale Mupi’s een aantrekkelijke klok.

Een koffie-afspraak hier, een vergadering daar: tijd speelt een belangrijke rol in ieders dagelijks leven. Om ervoor te zorgen dat iedereen helemaal bij de tijd is, gaat JCDecaux een moderne klok van Qlocktwo weergeven op zijn digitale Mupi’s, die sinds afgelopen december in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht te vinden zijn.

“In de huidige 24-uurs-maatschappij leeft iedereen met een schuin oog op de tijd”, licht Bart de Vries toe, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland. “Qlocktwo demonstreert hoe adverteerders niet alleen puur met reclame maar ook met creatieve content hun product onder de aandacht kunnen brengen. Content die tegelijkertijd een relevante dienst is, zoals een publieke klok waarop je zonder extra handeling in één oogopslag de tijd kunt zien. Dit is een mooi voorbeeld van een Out of Home Advertorial.”

Voor deze publieke tijdsservice is de klok van Qlocktwo, dat ook horloges, wand- en tafelklokken produceert, omgezet in digitale content, voor weergave op het digitale netwerk Métropole van JCDecaux. Qlocktwo toont de tijd op moderne en elegante wijze met wisselende tekstelementen per vijf minuten. Deze weergave is gebaseerd op de manier waarop mensen met elkaar spreken over tijd, zoals ‘het is vijf over tien’ of ‘tien voor half vijf’. Per uiting van 10 seconden worden twee klokken getoond. De eerste geeft de actuele tijd weer in het Nederlands, de tweede in een andere taal. Het bijzondere design van Qlocktwo wordt internationaal geroemd en is onder meer bekroond met de redDot Design Award en een iF Product Design Award.

De Buitenreclamevariant van de digitale klok van Qlocktwo is het resultaat van een samenwerking tussen JCDecaux en Outatime Consultancy. De digitale Mupi’s zijn in Amsterdam onder meer te vinden bij Centraal Station en op het Damrak en Leidseplein.

Gepubliceerd op: 5 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

HEMAblog1

De avond slaat steeds vroeger in en dus is zichtbaarheid op straat een must. Ter lancering van het ‘regenjaszie’ van HEMA hult JCDecaux een Abri in een lichtreflecterende regenjas.

Helaas, maar waar: het is officieel herfst en de donkere dagen naderen met rasse schreden. En dus vindt HEMA het hoog tijd voor een heus Donkere-Dagen-Offensief in haar regenassortiment. Het warenhuis zorgt ervoor dat kinderen beter zichtbaar zijn in het donker en creëerde daarom het zogenoemde regenjaszie: een knalgele regenjas met reflecterende accenten.

Om het publiek een indruk te geven van hoe het regenjaszie in het donker in het oog springt, trok HEMA reclamebureau XXS Amsterdam en Buitenreclame-exploitant JCDecaux aan hun ‘jaszie’ voor een rondom led-verlichte Abri in de look-and-feel van het bijzondere regenjack.

HEMAblog2

Voor deze Special bracht JCDecaux op het dak van de Abri voor het Magna Plaza in Amsterdam enkele opvallende paraplus aan. Daarnaast is het glas volledig bestickerd met beeld van een meisje dat danst in de regen, vanzelfsprekend met het regenjaszie aan. De reflecterende accenten zijn voor deze Buitenreclame-Special vervangen voor led-lampjes, waardoor passanten ’s avonds, maar ook overdag  zien hoe het regenjaszie oplicht wanneer een voertuig zijn lampen erop schijnt. De boodschap van HEMA moge duidelijk zijn: laat jezelf zien!

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen HEMA, reclamebureau XXS Amsterdam, mediabureau Initiative en JCDecaux.

De Regenjaszie-Abri is op straat te zien tot en met 27 september. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-pagina van JCDecaux.

HEMAblog3

Gepubliceerd op: 22 september, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Buitenreclame, Campagnes

MM-blog

M&M’s introduceerde najaar 2015 de M&M’s Mega, die maar liefst drie keer zo groot zijn als normale M&M’s. En deze zomer zijn ze terug! De enorme M&M’s zijn zo groot dat ze uit de Mupi’s van JCDecaux barsten. 

Om voorbijgangers op straat het enorme formaat van de M&M’s Mega te tonen, zijn in verschillende grote steden Mupi’s voorzien van een enorme blauwe 3D M&M. Eerder waren ook al soortgelijke uitingen te zien, waarbij de frames van de Mupi’s van JCDecaux het zwaar te verduren kregen.

MM-blog2

Vanwege het succes van deze nieuwe variant en de Buitenreclame-special die de M&M’s Mega duidelijk op de kaart zette, zijn de grote M&M’s nu tijdelijk opnieuw verkrijgbaar en wordt dit op straat wederom letterlijk groots aangekondigd. De M&M’s Mega zijn dit maal tot en met februari 2017 verkrijgbaar.

De M&M Mega-Mupi’s zijn te zien in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Den Haag en Nijmegen. Daarnaast wordt een reguliere Buitenreclame-campagne ingezet in heel Nederland.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Mars Nederland, FHV BBDO, Kinetic, MediaCom en JCDecaux en is op straat zichtbaar tot en met 6 september. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-pagina van JCDecaux.

MM-blog3

Gepubliceerd op: 2 september, 2016 | Permalink | Geen reacties »

JCDecaux Nederland B.V.

Hoofdkantoor:
Gebouw Eurocenter II
Barbara Strozzilaan 374
1083 HN Amsterdam

Centraal Magazijn:
Zenderstraat 27
1324 KR Almere

Postadres:
Postbus 7979
1008 AD Amsterdam

T 020 660 7500
F 020 660 7575
E [email protected]

Recente Reacties