blog

Metropole-JCDuitbreiding

Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert de eerste dubbelzijdige digitale Mupi’s in Nederland en breidt het netwerk Métropole fors uit.

Als eerste Buitenreclame-exploitant van Nederland introduceert JCDecaux dubbelzijdige digitale Mupi’s, op straat, midden in de centra van grote steden. Met de plaatsing van 25 van dergelijke objecten breidt JCDecaux het digitale Mupi-netwerk Métropole met 50 vakken uit naar een totaal van 71 vakken, in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Nog geen jaar geleden introduceerde JCDecaux het eerste digitale Mupi-netwerk op straat. Het netwerk beschikt over 84 inch full HD digitale lcd-schermen en biedt adverteerders uitzonderlijke beeldkwaliteit.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Ons digitale netwerk is een groot succes en we zien steeds meer merken met spectaculaire en impactvolle content verschijnen op dit podium. Adverteerders als onder meer H&M, G-Star, Johnny Walker en KPN laten met verschillende dynamische uitingen zien hoe je digitale Buitenreclame ten volle benut. Met de uitbreiding van ons digitale Mupi-netwerk borduren we voort op het succes en de potentie van digital en werken we verder aan de digitale transformatie die we een klein jaar geleden zijn gestart. Door structureel beweging toe te voegen aan ons medium bieden we nóg meer attentiewaarde middenin drukke winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Nu dus ook met dubbelzijdige digitale Mupi’s op absolute toplocaties als het Damrak en het Rokin in Amsterdam, waar de bezoekersstroom in beide richtingen enorm is.”

De digitale Mupi’s zijn onder meer te vinden op het Stationsplein, het Damrak en het Rokin in Amsterdam, rond de Koopgoot, op het Binnenwegplein en voor de Markthal in Rotterdam en op de Stadhuisbrug in Utrecht. 

Gepubliceerd op: 29 november, 2016 | Permalink | 1 Reactie »

MetroBLOG

Als allereerste Buitenreclame-exploitant van Nederland introduceert JCDecaux middenin de grote stadscentra een Digital Out of Home-netwerk op straat met 84 inch schermen.

Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert deze week als eerste speler op de Nederlandse markt een digitaal netwerk op straat, middenin het centrum van Amsterdam en Rotterdam. Met de implementatie van 20 digitale Mupi’s met 84 inch schermen presenteert JCDecaux het netwerk Métropole, Premium Digital Out of Home.

De Mupi Métropole beschikt over een digitaal led-scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. Hierdoor zijn uitingen op de schermen ongeacht de weersomstandigheden altijd duidelijk zichtbaar. Het DOOH-netwerk van JCDecaux opent de deur naar vele nieuwe toepassingen van het medium Buitenreclame. Zo is het erg eenvoudig een uiting aan te passen en ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds een andere dynamische uiting te tonen.

MetroBLOG2

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Met de introductie van het eerste digitale Mupi-netwerk op straat, middenin stadscentra, laat JCDecaux eens te meer zien de mentale marktleider in Buitenreclame en stadsmeubilair te zijn. We bieden namelijk niet alleen zichtbaarheid in de grootste steden van het land, maar vervullen in de markt ook op veel fronten de rol van pionier. Dat was al zo bij de introductie van de eerste reclamedragende Abri en de Mupi met zijn stadsplattegronden, maar nu ook weer met dit unieke digitale Mupi-netwerk. Ik ben ervan overtuigd dat ons klassieke medium Buitenreclame met digitaal een push krijgt. Door structureel beweging toe te voegen aan het medium bieden we met objecten in het Museumkwartier en op het Damrak in Amsterdam en rond de Rotterdamse Koopgoot nóg meer attentiewaarde middenin winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Adverteerders kunnen hierdoor voortaan ook op straat uitgebreider aan hun merkinvulling werken. Ik ben ervan overtuigd dat dit netwerk een groot succes wordt en dat Digital Out Of Home binnen enkele jaren niet meer is weg te denken uit het straatbeeld.”

De primeur op dit digitale Mupi-netwerk van JCDecaux is weggelegd voor Heineken, KPN, McDonald’s, Star Wars en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam.

JCDecaux plaatst in de hoofdstad 15 digitale Mupi’s. Zo komen er onder meer 3 op het Damrak, 1 bij Centraal Station, 1 op het Leidseplein, 1 in de P.C. Hooftstraat en 1 in de Beethovenstraat. In Rotterdam komen de digitale Mupi’s op het Binnenwegplein, in de Van Oldenbarneveltstraat en op het Beursplein, rond de Koopgoot.

De eerste objecten zijn maandagnacht bij het Centraal Station en op het Damrak in Amsterdam geplaatst. Deze week installeert JCDecaux elke nacht enkele Mupi’s.

MetroBLOG3

Gepubliceerd op: 1 december, 2015 | Permalink | Geen reacties »

SamsungRGBblog

JCDecaux geeft met 11 tablet-Mupi’s een indruk van de uitzonderlijke kleurweergave van de Samsung Galaxy Tab S2.

Vlak na de ingang van de wintertijd zorgt een opvallende buitenreclamespecial voor wat extra kleur in het straatbeeld. Om het publiek een indruk te geven van de beeldkwaliteit van het geoptimaliseerde super-AMOLED display van de Samsung Galaxy Tab S2 heeft JCDecaux in het centrum van Amsterdam en Rotterdam 11 opvallende tablet-Mupi’s verspreid waar non-stop de kleuren van afspatten.

Aan de hand van het thema ‘Colour Redefined’ staat kleur in deze buitenreclamecampagne centraal. De objecten veranderen continu van kleur en springen daardoor, met name in de avonduren, extra in het oog.

In Amsterdam kunnen voorbijgangers zeven kleurrijke Samsung tablet-Mupi’s tegenkomen, onder meer op het Stationsplein, het Rembrandtplein en rond het Museumplein. In Rotterdam staan de Mupi’s op vier locaties, waaronder de Beurstraverse (Koopgoot) en de Coolsingel.

Deze buitenreclamespecial duurt tot en met 3 november en is het resultaat van een samenwerking tussen Samsung, Cheel (concept), buitenreclame-exploitant JCDecaux (uitvoering), Starcom en Vivaki.

SamsungBLOG-R'dam_11

Gepubliceerd op: 30 oktober, 2015 | Permalink | Geen reacties »

XXLmupiBLOG2

Samsung introduceert een nieuwe smartphone met een uitzonderlijk groot beeldscherm en pakt bij JCDecaux uit met de grootste Mupi’s ooit! 

Hoe presenteer je op een leuke en spot-on wijze dat je nieuwste model smartphone een XXL-beeldscherm heeft waar de kwaliteit van afspat? Samsung weet het antwoord en pakt voor de ‘Big Welcome’ van de Galaxy S6 edge+ uit met een buitenreclamecampagne met de grootste Mupi’s die ooit in Nederland op straat te zien zijn geweest.

Voorbijgangers kunnen de XXL-Mupi’s de komende anderhalve week tegen het lijf lopen in het centrum van Rotterdam en Utrecht. De vrijstaande reclamepanelen zijn zodanig vergroot dat de uiting van Samsung maar liefst 2,5 meter groot is.

De gigantische Mupi’s belichamen de Samsung Galaxy S6 edge+, die met zijn 5,7 inch quad HD-display beschikt over een scherm dat maar liefst 0,6 inch groter is dan dat van zijn voorganger. Hiermee biedt Samsung gebruikers een nog uitzonderlijker mobile beleving van films en games.

De XXL-Mupi’s zijn in Rotterdam te vinden op de volgende locaties: Beursplein, Korte Hoogstraat en Van Oldenbarneveltstraat. In Utrecht staan ze op Vredenburg, de Neude en Achter Clarenburg.

De Buitenreclamespecial duurt tot en met 15 september en is het resultaat van een samenwerking tussen Samsung, Cheel (concept), buitenreclame-exploitant JCDecaux (uitvoering), Starcom en Vivaki.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Cheel laat met deze Special voor Samsung maar weer eens zien hoe leuk buitenreclame is. De creatieve mogelijkheden zijn eindeloos! Met deze ‘Big Welcome’ slaat Cheel een leuke brug tussen het grote beeldscherm en de XXL-Mupi. Samsungs uitingen vallen nu nog meer op dan normaal, want voorbijgangers zien ineens een object dat ruim boven de mensenmassa uittorent.”

XXLmupiBLOG

Gepubliceerd op: 4 september, 2015 | Permalink | Geen reacties »

VacuumBlog
Samsung heeft een nieuwe stofzuiger op de markt gebracht met extreme zuigkracht. Om dat aan te tonen pakt Samsung op het Binnenwegplein in Rotterdam extra uit.

Om het winkelend publiek een voorproefje te geven van de zuigkracht van het nieuwe huishoudelijke apparaat heeft de elektronicagigant zijn Motion Sync-stofzuiger op een Mupi van JCDecaux geplaatst. In de Mupi zit vanzelfsprekend een affiche voor de stofzuiger, maar zoals gewoonlijk maakt het affiche zo nu en dan plaats voor een andere poster. Zo ver laat de Motion Sync het echter niet komen…

Als Samsungs affiche bijna verdwenen is, komt de power van de Motion Sync tot z’n recht en zuigt de stofzuiger met al zijn kracht de poster terug in het zicht, met veel positieve reactie van voorbijgangers als gevolg.

Door deze campagne te voeren op een centrale plek in de stad, met elektronicawinkels op een steenworp afstand van de Mupi, speelt Samsung in op de mogelijke behoefte van het winkelend publiek. Dit is geheel in lijn met de visie van JCDecaux: media where it matters.

Deze campagne is te zien tot 12 juni.

Vacuum2Blog

Gepubliceerd op: 5 juni, 2014 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Campagnes, Rotterdam

JCDecaux is verkozen tot officiële mediapartner van de start van de Tour de France in Rotterdam. JCDecaux gaat de gemeente ondersteunen in haar evenementmarketing, onder meer met een nationale Billboardcampagne voor ‘Le Grand Départ Tour de France Rotterdam 2010’.

Eerder dit jaar al stond JCDecaux de gemeente Amsterdam bij tijdens de citymarketingcampagne voor de Giro d’Italia. De proloog van deze wereldberoemde wielertocht wordt op zaterdag 3 juli in de havenstad verreden; de volgende dag gaat de etappe van Rotterdam naar Brussel.

Gepubliceerd op: 9 juni, 2010 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, JCDecaux, Rotterdam

JCDecaux Nederland B.V.

Hoofdkantoor:
Gebouw Eurocenter II
Barbara Strozzilaan 374
1083 HN Amsterdam

Centraal Magazijn:
Zenderstraat 27
1324 KR Almere

Postadres:
Postbus 7979
1008 AD Amsterdam

T 020 660 7500
F 020 660 7575
E [email protected]

Recente Reacties