blog

PCH-BLOG

De bekendste high-end winkelstraat van Nederland heeft nu haar tweede high-end digitale Buitenreclame-paneel: JCDecaux installeerde maandag een extra Mupi Métropole. 

JCDecaux heeft in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam een tweede digitaal Buitenreclame-paneel geïnstalleerd. Het nieuwe scherm staat nabij de Hobbemastraat en vult het scherm dat richting de Van Baerlestraat staat aan.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Deze tweede digitale Mupi is een mooie aanwinst voor de P.C. en sluit naadloos aan bij de allure van deze winkelstraat. De crème de la crème op winkelgebied verdient namelijk ook de top op het gebied van digitale Buitenreclame.”

De nieuwe Mupi biedt adverteerders de mogelijkheid om extra op te vallen in een aantrekkelijke omgeving, stelt De Vries. “De P.C. Hooftstraat trekt niet alleen veel nationale, maar ook internationale bezoekers. Kapitaalkrachtige bezoekers bovendien: een doelgroep bij wie je als adverteerder graag onder de aandacht wil komen, zeker met dynamische uitingen. Dit extra scherm is een platform dat letterlijk omringd wordt door merken als Calvin Klein, Prada, Hugo Boss, Dolce & Gabbana, Armani en Chanel.”

Eind afgelopen jaar presenteerde JCDecaux als eerste speler op de Nederlandse markt een digitaal netwerk op straat, middenin het centrum van Amsterdam en Rotterdam. Dit Mupi-netwerk, genaamd Métropole, heeft in de hoofdstad 16 digitale Mupi’s, die staan op onder meer het Damrak, Rokin, Leidseplein en het voorplein van het Centraal Station. In Rotterdam zijn de schermen te vinden op het Binnenwegplein en rond de Koopgoot.

De Mupi Métropole beschikt over een 84 inch digitaal LCD-scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. Hierdoor zijn uitingen ongeacht de weersomstandigheden altijd duidelijk zichtbaar.

Gepubliceerd op: 8 juni, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Amsterdam

Rabobank-BLOG

Met de ‘Hypotheek binnen een week’ zet Rabobank een nieuwe standaard. De bank lanceert deze nieuwe snelle wijze van financiering met een grachtenpand-Abri en Branded Tram bij JCDecaux.

De huidige woningmarkt vraagt huizenkopers snel te schakelen en om dat mogelijk te maken, lanceert Rabobank voor haar klanten nu de ‘Hypotheek binnen een week’. Het feit dat consumenten bij Rabobank nu nog sneller kunnen rekenen op zekerheid over of zij hun droomhuis kunnen financieren, ondersteunt de hypotheekverstrekker in Amsterdam met een zeer toepasselijke Buitenreclame-Special en een Total View Tram bij Buitenreclame-exploitant JCDecaux.

Zo heeft Rabobank een Abri op het Leidseplein omgebouwd tot twee mini-grachtenpanden, inclusief karakteristiek dak en sfeervolle verlichting in de avonduren. Daarnaast geeft een Total View Tram ov-reizigers de beleving een Amsterdams pand binnen te stappen. Rabobank nodigt het publiek daarbij uit om deze Branded Tram te fotograferen en het beeld te posten op social media met de hashtag #woontram.

Rabobank-BLOG2

Met de ‘Hypotheek binnen een week’ verkort Rabobank de doorlooptijd voor het verkrijgen van een hypotheek. De bank stelt hiermee een nieuwe standaard te zetten voor zowel zichzelf als voor de hele markt.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Rabobank Amsterdam, reclamebureau True en JCDecaux en is op straat te zien tot en met 24 mei. De woontram rijdt tot en met 12 juni dagelijks op wisselende lijnen in Amsterdam.

Kijk voor meer beeldmateriaal van deze Special op de Flicker-pagina van JCDecaux.

Rabobank-BLOG3

Gepubliceerd op: 19 mei, 2016 | Permalink | Geen reacties »

NAT-GEO-01-blog

Tijgers, leeuwen, luipaarden en cheeta’s. Liefhebbers van wilde katachtigen hebben met februari een mooie maand voor de boeg. Het is namelijk ‘Big Cat Month’. Om dit bekend te maken heeft Nat Geo Wild een leeuw losgelaten op de Overtoom in Amsterdam.

Het levensgrote dier is gespot bovenop een van de billboards van buitenreclame-exploitant JCDecaux op de Overtoom, bij de Overtoomsesluis. Goed om te weten, voorbijgangers hebben niets te vrezen voor de grote kat. Deze koning van het dierenrijk krijgt namelijk meer dan voldoende voedsel en dut gemiddeld zo’n zestien uur per dag.

Abonnees van Ziggo, KPN en Delta hebben nóg meer geluk dan dierenspotters op de Overtoom. De hele maand februari is Nat Geo Wild als ‘Zender van de Maand’ vrij te ontvangen en kunnen zij genieten van talloze boeiende dierenreportages en wildlife-series in HD-kwaliteit.

Deze buitenreclamespecial ondersteunt een reguliere billboardcampagne van Nat Geo Wild bij JCDecaux en is tot en met 16 februari op straat te zien. De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen National Geographic, mBuy en JCDecaux.

Gepubliceerd op: 4 februari, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Amsterdam, Campagnes

Metropole-Opening-web1

De onlangs geïnstalleerde digitale informatieborden in Amsterdam zijn vanmorgen op het Damrak officieel in gebruik genomen. Wethouder Pieter Litjens en Jeanine van Pinxteren van Bestuurscommissie Centrum openden samen met René Witzel, Algemeen Directeur van JCDecaux Nederland, het netwerk van digitale schermen.

De zogenoemde Mupi’s, vrijstaande panelen, beschikken over een digitaal 84 inch led-scherm waarop inwoners en bezoekers van Amsterdam praktische informatie kunnen zien. De basis van de panelen is buitenreclame, voor zowel het (inter)nationale als het lokale bedrijfsleven, maar ook de gemeente heeft zendtijd. Momenteel is bijvoorbeeld het weerbericht en toeristische verwijsinformatie te zien op de schermen. Bovendien kan de gemeente in noodsituaties altijd real time ‘inbreken’ op de zendtijd en bijvoorbeeld een Amber Alert of een waarschuwing tonen. Stadsmeubilairbedrijf en buitenreclame-exploitant JCDecaux wil met de schermen een bijdrage leveren aan de leefbaarheid in Amsterdam.

 Metropole-Opening-web2

JCDecaux heeft in Amsterdam 12 digitale Mupi’s geplaatst. Zo staan er onder meer 3 op het Damrak, 1 bij Centraal Station, 1 op het Leidseplein en 3 in het Museumkwartier. Ook Rotterdam heeft 4 van dergelijke objecten.

Als leverancier van stadsmeubilair is JCDecaux al sinds 1987 partner van de stad Amsterdam. Zo is het bedrijf onder meer verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de 1500 Abri’s in de stad, die in 2013 geïnstalleerd zijn.

Metropole-Opening-web4

Gepubliceerd op: 18 december, 2015 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Amsterdam

W51-Chanelweb2

Chanel N˚5 vormt ook dit jaar op een geweldige wijze een lichtpuntje in de donkere dagen: een 3D-vorm van de wereldberoemde CHANEL N°5 straalt in 7 objecten van JCDecaux.

Chanel N˚5, voor velen de onbetwiste koningin onder de parfums, springt net als vorig jaar op een stijlvolle manier in het oog met een letterlijk stralende Buitenreclamecampagne. In 7 objecten van JCDecaux, in Amsterdam en Utrecht, prijkt momenteel een fraaie 3D-vorm van een grote N°5, het getal dat synoniem is voor de geliefde parfum. De 3D-vijf, bestaande uit tientallen led-lampen, is geplaatst voor een donkerzwarte poster, waardoor het contrast tussen de verlichte N°5 en de omgeving wordt vergroot en de Buitenreclamespecial nog meer opvalt.

W51-Chanelweb3

Deze sierlijke Special ondersteunt een reguliere landelijke Abri-campagne, waarin Chanel gebruikmaakt van 2 verschillende uitingen: een postervariant van de verlichte N°5 en een affiche waarop het Braziliaanse model Gisele Bündchen te zien is.

De Buitenreclamespecial is het resultaat van een samenwerking tussen Chanel, Kinetic, mediabureau PLUS en JCDecaux en is tot en met 23 december op straat te zien.

In Amsterdam is de 3D-vijf te zien in de Van Baerle- en de Leidsestraat en op het Leidseplein, het Damrak en de Nieuwezijds Voorburgwal, voor Magna Plaza. In Utrecht is de Special terug te vinden in een Abri in de Potterstraat en in een Mupi op de Neude.

W51-Chanelweb1

Gepubliceerd op: 17 december, 2015 | Permalink | Geen reacties »

Skyblog2

Sky Radio zet de traditie van de sfeervolle Sky Radio Kersttram voort en siert momenteel het Amsterdamse straatbeeld met een 30 meter lange kerstwens.

Met kerstmuziek, sfeervolle led-verlichting, opvallende kleuren en een vrolijke kerstmuts op, rijdt de Sky Radio Kersttram weer door de Amsterdamse straten. Sky Radio zet de traditie van de Kersttram voort en wenst reizigers en voorbijgangers met deze dertig meter lange tram alvast een prettige Kerst en een gelukkig Nieuwjaar.

SKYblog

Het radiostation roept voorbijgangers op een foto te maken van de branded tram en deze te delen op social media via de hashtag #kersttram. Om het fotograferen van de tram iets te vereenvoudigen, heeft Sky Radio een gps-tracker in het voertuig geplaatst. Op de website van Sky Radio is tot op de meter nauwkeurig te zien waar de tram rijdt.

De Sky Radio Kersttram is tot het eind van dit jaar te spotten en rijdt vrijwel dagelijks op een andere lijn. De Kersttram is het resultaat van een samenwerking tussen Sky Radio en JCDecaux.

Kijk voor meer foto’s van de Sky Radio Kersttram op de Flickr-pagina van JCDecaux.

Skyblog3

Gepubliceerd op: 9 december, 2015 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Amsterdam, Campagnes

MetroBLOG

Als allereerste Buitenreclame-exploitant van Nederland introduceert JCDecaux middenin de grote stadscentra een Digital Out of Home-netwerk op straat met 84 inch schermen.

Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert deze week als eerste speler op de Nederlandse markt een digitaal netwerk op straat, middenin het centrum van Amsterdam en Rotterdam. Met de implementatie van 20 digitale Mupi’s met 84 inch schermen presenteert JCDecaux het netwerk Métropole, Premium Digital Out of Home.

De Mupi Métropole beschikt over een digitaal led-scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. Hierdoor zijn uitingen op de schermen ongeacht de weersomstandigheden altijd duidelijk zichtbaar. Het DOOH-netwerk van JCDecaux opent de deur naar vele nieuwe toepassingen van het medium Buitenreclame. Zo is het erg eenvoudig een uiting aan te passen en ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds een andere dynamische uiting te tonen.

MetroBLOG2

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Met de introductie van het eerste digitale Mupi-netwerk op straat, middenin stadscentra, laat JCDecaux eens te meer zien de mentale marktleider in Buitenreclame en stadsmeubilair te zijn. We bieden namelijk niet alleen zichtbaarheid in de grootste steden van het land, maar vervullen in de markt ook op veel fronten de rol van pionier. Dat was al zo bij de introductie van de eerste reclamedragende Abri en de Mupi met zijn stadsplattegronden, maar nu ook weer met dit unieke digitale Mupi-netwerk. Ik ben ervan overtuigd dat ons klassieke medium Buitenreclame met digitaal een push krijgt. Door structureel beweging toe te voegen aan het medium bieden we met objecten in het Museumkwartier en op het Damrak in Amsterdam en rond de Rotterdamse Koopgoot nóg meer attentiewaarde middenin winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Adverteerders kunnen hierdoor voortaan ook op straat uitgebreider aan hun merkinvulling werken. Ik ben ervan overtuigd dat dit netwerk een groot succes wordt en dat Digital Out Of Home binnen enkele jaren niet meer is weg te denken uit het straatbeeld.”

De primeur op dit digitale Mupi-netwerk van JCDecaux is weggelegd voor Heineken, KPN, McDonald’s, Star Wars en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam.

JCDecaux plaatst in de hoofdstad 15 digitale Mupi’s. Zo komen er onder meer 3 op het Damrak, 1 bij Centraal Station, 1 op het Leidseplein, 1 in de P.C. Hooftstraat en 1 in de Beethovenstraat. In Rotterdam komen de digitale Mupi’s op het Binnenwegplein, in de Van Oldenbarneveltstraat en op het Beursplein, rond de Koopgoot.

De eerste objecten zijn maandagnacht bij het Centraal Station en op het Damrak in Amsterdam geplaatst. Deze week installeert JCDecaux elke nacht enkele Mupi’s.

MetroBLOG3

Gepubliceerd op: 1 december, 2015 | Permalink | Geen reacties »

HIVblog1

Tijdens de hiv-testweek nodigt het Aidsfonds voorbijgangers uit om in een Abri snel uit te vinden of ze wellicht hiv hebben. Maar gaat dat wel zo makkelijk?

Testen of je hiv-besmet bent tijdens het wachten op de tram? Voor de hiv-testweek bundelen onder meer het Aidsfonds, Soa Aids Nederland en GGD hun krachten. Op het Amsterdamse Rembrandtplein nodigen ze voorbijgangers uit hun hand op een sensor te leggen en via een scan in een test-Abri van JCDecaux uit te vinden of ze het virus dragen.

Het testen op hiv gaat tegenwoordig weliswaar makkelijk, maar helaas niet zó makkelijk. Deelnemers worden na de scan dan ook gewezen op het bestaan van supersneltests. Deze kunnen binnen 1 minuut worden uitgevoerd met slechts 1 druppel bloed.

HIVblog2

Het Aidsfonds wil mensen er met deze Buitenreclamespecial bij JCDecaux van bewust maken dat de hiv-epidemie in Nederland helaas nog altijd niet volledig onder controle is. Alleen al in Amsterdam zijn er jaarlijks 300 nieuwe infecties. Veel mensen dragen onbewust het hiv-virus en krijgen hierdoor te laat de juiste zorg en geven het virus mogelijk door aan anderen. De campagne is onder meer bedoeld om kennis over voordelen van vroegbehandeling te vergroten en de beschikbaarheid van sneltests breder bekend te maken.

Tijdens de hiv-testweek, van 28 november tot en met 4 december, worden in het hele land laagdrempelige en gratis testmogelijkheden aangeboden. Op www.hivtestweek.nl zijn locaties te vinden waar iedereen zich anoniem en gratis kan laten testen.

Deze Special is op straat te zien tot en met 1 december en is het resultaat van een samenwerking tussen het Aidsfonds, Nextgear, GSIprinting en JCDecaux.

HIVblog3

Gepubliceerd op: 26 november, 2015 | Permalink | Geen reacties »

KPNdubbelBLOG

Om extra uit te lichten dat iedereen met KPN Compleet, Dubbel Zoveel Data ontvangt, laat KPN voorbijgangers een week lang dubbel zien met een creatieve Special bij JCDecaux.

Een van de vele voordelen van KPN Compleet is dat gebruikers Dubbel Zoveel Data ontvangen. Om deze Dubbel Zoveel Data-boodschap te visualiseren heeft KPN buitenreclame-exploitant JCDecaux gevraagd een Special te ontwikkelen op tien toplocaties in zeven steden.

JCDecaux plaatste pal voor zijn bestaande Mupi’s een identiek object met exact dezelfde campagne-uiting. Met dit ontwerp versterkt KPN op straat de boodschap van ‘Dubbel Zoveel Data’ en door de afwijkende vorm valt de campagne nog meer op in het straatbeeld.

KPNblog2

De Special is onder meer te vinden op de Markt in Almere, in de Amsterdamse Van Baerlestraat, de Ginnekenstraat in Breda, de Haarlemmerstraat in Leiden, rond de Haagse Grote Marktstraat, op het Binnenwegplein in Rotterdam en op het Domplein in Utrecht.

Deze Special is op straat te zien tot en met 18 november en is het resultaat van een samenwerking tussen KPN, Kinetic, Mindshare en JCDecaux.

kpnBLog3

Gepubliceerd op: 12 november, 2015 | Permalink | Geen reacties »

SamsungRGBblog

JCDecaux geeft met 11 tablet-Mupi’s een indruk van de uitzonderlijke kleurweergave van de Samsung Galaxy Tab S2.

Vlak na de ingang van de wintertijd zorgt een opvallende buitenreclamespecial voor wat extra kleur in het straatbeeld. Om het publiek een indruk te geven van de beeldkwaliteit van het geoptimaliseerde super-AMOLED display van de Samsung Galaxy Tab S2 heeft JCDecaux in het centrum van Amsterdam en Rotterdam 11 opvallende tablet-Mupi’s verspreid waar non-stop de kleuren van afspatten.

Aan de hand van het thema ‘Colour Redefined’ staat kleur in deze buitenreclamecampagne centraal. De objecten veranderen continu van kleur en springen daardoor, met name in de avonduren, extra in het oog.

In Amsterdam kunnen voorbijgangers zeven kleurrijke Samsung tablet-Mupi’s tegenkomen, onder meer op het Stationsplein, het Rembrandtplein en rond het Museumplein. In Rotterdam staan de Mupi’s op vier locaties, waaronder de Beurstraverse (Koopgoot) en de Coolsingel.

Deze buitenreclamespecial duurt tot en met 3 november en is het resultaat van een samenwerking tussen Samsung, Cheel (concept), buitenreclame-exploitant JCDecaux (uitvoering), Starcom en Vivaki.

SamsungBLOG-R'dam_11

Gepubliceerd op: 30 oktober, 2015 | Permalink | Geen reacties »

JCDecaux Nederland B.V.

Hoofdkantoor:
Gebouw Eurocenter II
Barbara Strozzilaan 374
1083 HN Amsterdam

Centraal Magazijn:
Zenderstraat 27
1324 KR Almere

Postadres:
Postbus 7979
1008 AD Amsterdam

T 020 660 7500
F 020 660 7575
E [email protected]

Recente Reacties