blog

TramrouletteBlog

Snel een gokje wagen tijdens het wachten op het ov? Holland Casino toverde onlangs een tram en een Abri om tot levensgrote roulettetafel: Tram Roulette!

Holland Casino gelooft dat in iedereen een speler zit. Om dat te bewijzen heeft Holland Casino een spectaculair evenement georganiseerd op de tramhalte van Rembrandtplein in Amsterdam: Tram Roulette!

Tramreizigers en voorbijgangers werden uitgenodigd om mee te spelen met een levensgroot roulettespel. De vloer voor de Abri was hiervoor met een speciale bestickering voorzien van de nummers 0 – 36, zoals in een regulier roulettespel. Verder zat op de zijkant van de Total View Tram van Holland Casino een grote roulettekogel. De persoon die op het nummer stond waar deze kogel uiteindelijk stopte, won een mooie prijs. Twee croupiers begeleidden dit unieke spel en beloonden direct de winnaars. De actie kon bovendien live worden meegespeeld via Facebook Live, waar deelnemers ook leuke prijzen konden winnen.

TBWA\NEBOKO en in-house productiemaatschappij Vidiboko produceerden deze Buitenreclame-Special in samenwerking met Buitenreclame-exploitant JCDecaux.  

Bekijk hieronder de video van deze campagne.

Gepubliceerd op: 19 december, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Scotch-Soda-BLOG

Met verlichte en reflecterende branding weet Scotch & Soda zijn Total View Tram zowel overdag als in de avond vol in de spotlights te zetten.

Scotch & Soda tilt tramreclame in Amsterdam naar een hoger niveau. Met opvallende bodemverlichting, verlichte branding op de zijkant van het voertuig én reflecterende gouden letters beschikt de tram van Scotch & Soda over bijzondere features die zorgen voor extreme attentiewaarde. Door de verlichte elementen springt de tram zowel overdag als in de avond nog meer in het oog.

Voor deze Buitenreclame-Special op een Total View Tram installeerde JCDecaux diverse door Scotch & Soda ontworpen artworks. Aan de onderzijde van het voertuig is speciale bodemverlichting te zien, waardoor de tram lijkt te zweven en futuristisch oogt. Ook bracht JCDecaux vier keer verlichte branding aan, hoog op de zijkanten van de tram. Deze lichtbronnen zorgen ervoor dat de tram van Scotch & Soda met name in de avonduren een extra sterke aantrekkingskracht heeft en werkelijk onmisbaar is voor passanten.

Tot slot prijkt op de zijkant van het voertuig in gouden reflecterende letters onder meer de tekst ‘Amsterdam Couture’. Deze tekst weerspiegelt overdag het zonlicht en is hierdoor extra goed te lezen.

De verlichte tram van Scotch & Soda rijdt tot en met 18 december dagelijks op een andere tramlijn in Amsterdam.

Gepubliceerd op: 2 december, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Metropole-JCDuitbreiding

Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert de eerste dubbelzijdige digitale Mupi’s in Nederland en breidt het netwerk Métropole fors uit.

Als eerste Buitenreclame-exploitant van Nederland introduceert JCDecaux dubbelzijdige digitale Mupi’s, op straat, midden in de centra van grote steden. Met de plaatsing van 25 van dergelijke objecten breidt JCDecaux het digitale Mupi-netwerk Métropole met 50 vakken uit naar een totaal van 71 vakken, in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Nog geen jaar geleden introduceerde JCDecaux het eerste digitale Mupi-netwerk op straat. Het netwerk beschikt over 84 inch full HD digitale lcd-schermen en biedt adverteerders uitzonderlijke beeldkwaliteit.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Ons digitale netwerk is een groot succes en we zien steeds meer merken met spectaculaire en impactvolle content verschijnen op dit podium. Adverteerders als onder meer H&M, G-Star, Johnny Walker en KPN laten met verschillende dynamische uitingen zien hoe je digitale Buitenreclame ten volle benut. Met de uitbreiding van ons digitale Mupi-netwerk borduren we voort op het succes en de potentie van digital en werken we verder aan de digitale transformatie die we een klein jaar geleden zijn gestart. Door structureel beweging toe te voegen aan ons medium bieden we nóg meer attentiewaarde middenin drukke winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Nu dus ook met dubbelzijdige digitale Mupi’s op absolute toplocaties als het Damrak en het Rokin in Amsterdam, waar de bezoekersstroom in beide richtingen enorm is.”

De digitale Mupi’s zijn onder meer te vinden op het Stationsplein, het Damrak en het Rokin in Amsterdam, rond de Koopgoot, op het Binnenwegplein en voor de Markthal in Rotterdam en op de Stadhuisbrug in Utrecht. 

Gepubliceerd op: 29 november, 2016 | Permalink | 1 Reactie »

ING-blog1

Zat die poedel nou linksboven of rechts in het midden? Met een ouderwets potje memory in een digitaal jasje verrast ING ov-reizigers met de grootste mobiele game van het land.

We spelen tegenwoordig meer en meer mobiele games. Vooral onderweg duiken we al gauw in de wereld van onze smartphone. Daarom besloot ING ov-reizigers te verrassen en met de grootste mobiele game van Nederland met elkaar in contact te brengen: in Amsterdam en Utrecht kunnen voorbijgangers tijdens het wachten op de tram of bus samen een ouderwets potje memory spelen in een Abri!

Voor deze Buitenreclame-Special bracht JCDecaux een digitaal touchscreen aan in zijn Abri’s op het Rembrandtplein in Amsterdam en bij het Neude in Utrecht. Het scherm nodigt voorbijgangers uit het paneel aan te raken om het spel te laten starten en een nieuw memory-record te vestigen.

ING-blog3

Bekijk hieronder hoe de ING Memory-Abri mensen in contact brengt of speel het spel tot en met dinsdag 22 november zelf!

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen ING, J. Walter Thompson Amsterdam, Mindshare, Kinetic en JCDecaux. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-Pagina van JCDecaux.

Gepubliceerd op: 21 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Fantastic Beasts-blog

De magische koffer uit Fantastic Beasts and Where to Find Them is te zien in twee Amsterdamse Abri’s. Laten passanten de koffer netjes dicht of nemen ze het risico de fabeldieren te laten ontsnappen? 

Wie deze week op het Amsterdamse Rembrandtplein of Koningsplein komt, maakt kans fabeldieren tegen het lijf te lopen. De film Fantastic Beasts and Where to Find Them gaat in première en om deze avonturenfilm onder de aandacht te brengen, hebben Warner Bros. Pictures en JCDecaux het koffertje dat in dit verhaal een centrale rol speelt, nu ook in het echt in de spotlights gezet: in de premièreweek is deze koffer te zien in twee Abri’s in de Amsterdamse binnenstad.

Deze Buitenreclame-Special is niet zonder risico. Net als in de film, naar een verhaal van J.K. Rowling, zit de magische koffer vol met fabeldieren. Op het witte doek weet een aantal van deze fantastic beasts te ontsnappen met alle gevolgen van dien. De vraag is of voorbijgangers de verleiding kunnen weerstaan en de drang om de inhoud van het koffertje te bekijken kunnen negeren. Want wat zij anders te zien krijgen…

Deze Special is het resultaat van een samenwerking tussen Warners Bros. Pictures, Vizeum, Posterscope en JCDecaux en is tot en met 22 november te zien op het Rembrandtplein en Koningsplein in Amsterdam.

Gepubliceerd op: 18 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Een dansende Mupi lanceert de House Party-campagne van Essent en warmt het uitgangspubliek op het Rembrandtplein op voor een avondje stappen.

Allerlei voordelen voor elk huis in Nederland; dat is feest! De House Party-campagne van energiebedrijf Essent geeft mensen niet alleen thuis, maar ook op straat volop energie. Een dansende Mupi op het Rembrandtplein in Amsterdam vormde het startschot van deze energierijke campagne, waarin tijdelijk diverse speciale aanbiedingen in de etalage komen onder het thema ‘Tijdelijk elk house in Nederland vol voordeel’.

Naar idee van Etcetera bouwde Buitenreclame-exploitant JCDecaux een speciale Mupi die op de maat van housemuziek in alle richtingen beweegt en rook uitspuwt. De beats en stroboscoopeffecten brachten het uitgaanspubliek op het plein alvast in de stemming voor een avondje stappen: iedereen gaat los!

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Essent, Etcetera en JCDecaux en was alleen vrijdag 11 november op straat te zien.

 

Gepubliceerd op: 18 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Oostenrijk-blog1

Ov-reizigers beleven tijdens het wachten op de tram hoe het is om in het sneeuwrijke Oostenrijk van de piste te glijden. Met een Special bij JCDecaux biedt het Oostenrijks Toeristenburo voorbijgangers een enerverende ski-experience in een 360˚ piste-Abri.

Het Oostenrijkse skiseizoen is begonnen: de afgelopen week is er een flink pak sneeuw gevallen en zijn een aantal gebieden eerder opengegaan! Een dik pak sneeuw laat in Nederland nog even op zich wachten, maar voor wie dat geduld niet kan opbrengen en toch graag de latten wil onderbinden, moet deze week in Amsterdam zijn. Het Oostenrijks Toeristenburo biedt voorbijgangers hier namelijk een bijzondere ski-experience in een 360˚ piste-Abri.

Buitenreclame-exploitant JCDecaux bestickerde hiertoe twee Abri’s en gaf deze wachthuisjes de look and feel van de Oostenrijkse Alpen. Op een digitaal scherm in de Abri staat een skiër op een zonovergoten dag op het punt om met zijn vrienden de brede piste af te dalen. Voorbijgangers kunnen met de groep mee-skiën door de knoppen in de Abri te gebruiken en vanuit het perspectief van de skiër de omgeving te bekijken voor een enerverende en spannende 360˚ ski-experience.

Oostenrijk-blog2

Naast deze bijzondere Buitenreclame-Special rijdt vanaf 14 november een maand lang een volledig bestickerde tram rond in Amsterdam. Deze Total View Tram rijdt vrijwel dagelijks op een andere lijn door het centrum van de hoofdstad.

Deze Special is het resultaat van een samenwerking tussen het Oostenrijks Toeristenburo, The Gentlemen Creatives, Mediacom, Kinetic en JCDecaux en is tot en met 22 november te zien op het Rembrandtplein en op de Nieuwezijds Voorburgwal, bij Magna Plaza, in Amsterdam.

Kijk voor meer beeldmateriaal van deze Special op de Flickr-pagina van JCDecaux.

Oostenrijk-blog5

Gepubliceerd op: 17 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

JCDdominosBLOG1

Pizza bestellen, overal waar je maar wilt. Het kan vanaf nu bij Domino’s! Om deze innovatieve feature te belichten, verraste Domino’s nietsvermoedende voorbijgangers met een pop-up restaurant bij een Mupi van JCDecaux.  

Of je nu in het park zit of op het strand, je kunt er een heerlijke pizza laten bezorgen door Domino’s. De pizzabezorger lanceert ‘Order Anywhere’, waardoor de hongerige doelgroep vanaf nu letterlijk overal binnen het bezorggebied van de vestigingen een pizza kan bestellen én laten bezorgen.

Domino’s tilt het bestellen van take away pizza’s naar een hoger niveau door te bezorgen op basis van gps-locatie. Om deze nieuwe feature in de app van Domino’s onder de aandacht te brengen, creëerden Domino’s, PHD en JCDecaux een verrassende Buitenreclame-Special: een pop-up restaurant bij een Mupi.

JCDdominosBLOG2

Een opvallende uiting op de Mupi nodigde voorbijgangers uit op een rode knop te drukken om zelf te ervaren dat Domino’s overal pizza’s bezorgt. Nietsvermoedende passanten die deze knop daadwerkelijk indrukten, werden vervolgens verrast door twee attente obers die hen welkom heetten, een volledig gedekte tafel uit de voet van de Mupi toverden en een glaasje voor hen inschonken. Vervolgens was het slechts een kwestie van seconden tot de bezorger van Domino’s de pizza op deze zeer afwijkende bezorglocatie uitserveerde.

Deze Special is het resultaat van een samenwerking tussen Domino’s, PHD en JCDecaux en was alleen op donderdag 20 oktober te zien in de Jodenbreestraat in Amsterdam.

Gepubliceerd op: 9 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

JCDecaux-QlockTwo

Voorbijgangers kunnen momenteel op straat in één oogopslag zien hoe laat het is. Buitenreclamebedrijf JCDecaux toont op zijn digitale Mupi’s een aantrekkelijke klok.

Een koffie-afspraak hier, een vergadering daar: tijd speelt een belangrijke rol in ieders dagelijks leven. Om ervoor te zorgen dat iedereen helemaal bij de tijd is, gaat JCDecaux een moderne klok van Qlocktwo weergeven op zijn digitale Mupi’s, die sinds afgelopen december in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht te vinden zijn.

“In de huidige 24-uurs-maatschappij leeft iedereen met een schuin oog op de tijd”, licht Bart de Vries toe, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland. “Qlocktwo demonstreert hoe adverteerders niet alleen puur met reclame maar ook met creatieve content hun product onder de aandacht kunnen brengen. Content die tegelijkertijd een relevante dienst is, zoals een publieke klok waarop je zonder extra handeling in één oogopslag de tijd kunt zien. Dit is een mooi voorbeeld van een Out of Home Advertorial.”

Voor deze publieke tijdsservice is de klok van Qlocktwo, dat ook horloges, wand- en tafelklokken produceert, omgezet in digitale content, voor weergave op het digitale netwerk Métropole van JCDecaux. Qlocktwo toont de tijd op moderne en elegante wijze met wisselende tekstelementen per vijf minuten. Deze weergave is gebaseerd op de manier waarop mensen met elkaar spreken over tijd, zoals ‘het is vijf over tien’ of ‘tien voor half vijf’. Per uiting van 10 seconden worden twee klokken getoond. De eerste geeft de actuele tijd weer in het Nederlands, de tweede in een andere taal. Het bijzondere design van Qlocktwo wordt internationaal geroemd en is onder meer bekroond met de redDot Design Award en een iF Product Design Award.

De Buitenreclamevariant van de digitale klok van Qlocktwo is het resultaat van een samenwerking tussen JCDecaux en Outatime Consultancy. De digitale Mupi’s zijn in Amsterdam onder meer te vinden bij Centraal Station en op het Damrak en Leidseplein.

Gepubliceerd op: 5 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Huid-blog1

Helemaal Huid uit Amsterdam plaatste het hoogste bod op de jaarlijkse veiling en spreekt haar doelgroep aan op de Stadhouderskade.  

Inwoners en bezoekers van Amsterdam konden er de afgelopen twee weken bijna niet omheen: de Billboardposter van Helemaal Huid op de Amsterdamse Stadhouderskade.

De ‘expert op cosmetisch en cosmedisch gebied’ won de bieding op zichtbaarheid op een Billboard van JCDecaux naar keuze tijdens de jaarlijkse veiling van 3FM Serious Request, afgelopen december, en weet nu met een fraaie poster op te vallen op een absolute A-locatie.

Om een bijdrage te leveren aan de veiling van 3FM Serious Request 2015 stelde JCDecaux een Billboard ter beschikking. Hierdoor kreeg iedereen de mogelijkheid om twee weken lang zichtbaar te zijn met een poster van maar liefst acht vierkante meter op een locatie naar keuze.

Janine van Rossum, eigenaar van Helemaal Huid: “Het is heel gaaf om zo’n grote poster van je eigen bedrijf op zo’n locatie te zien. Het ziet er heel goed uit. De reden om mee te doen was voor ons tweeledig. Het gaat om een goed doel en het was voor ons een mooie kans om eens midden in de stad, op een toplocatie, te hangen met een eigen billboardposter. Het mes snijdt dus aan twee kanten.”

Afgelopen jaar zette radiostation 3FM zich samen met het Rode Kruis in voor de toekomst van kinderen en jongeren in oorlogsgebieden. Ze vroegen aandacht voor jongeren die moeten overleven in de meest extreme omstandigheden in onder meer Syrië, Soedan en Jemen.

Huid-blog2

Gepubliceerd op: 7 juli, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen, Amsterdam, Campagnes

JCDecaux Nederland B.V.

Hoofdkantoor:
Gebouw Eurocenter II
Barbara Strozzilaan 374
1083 HN Amsterdam

Centraal Magazijn:
Zenderstraat 27
1324 KR Almere

Postadres:
Postbus 7979
1008 AD Amsterdam

T 020 660 7500
F 020 660 7575
E [email protected]

Recente Reacties