blog

TramrouletteBlog

Snel een gokje wagen tijdens het wachten op het ov? Holland Casino toverde onlangs een tram en een Abri om tot levensgrote roulettetafel: Tram Roulette!

Holland Casino gelooft dat in iedereen een speler zit. Om dat te bewijzen heeft Holland Casino een spectaculair evenement georganiseerd op de tramhalte van Rembrandtplein in Amsterdam: Tram Roulette!

Tramreizigers en voorbijgangers werden uitgenodigd om mee te spelen met een levensgroot roulettespel. De vloer voor de Abri was hiervoor met een speciale bestickering voorzien van de nummers 0 – 36, zoals in een regulier roulettespel. Verder zat op de zijkant van de Total View Tram van Holland Casino een grote roulettekogel. De persoon die op het nummer stond waar deze kogel uiteindelijk stopte, won een mooie prijs. Twee croupiers begeleidden dit unieke spel en beloonden direct de winnaars. De actie kon bovendien live worden meegespeeld via Facebook Live, waar deelnemers ook leuke prijzen konden winnen.

TBWA\NEBOKO en in-house productiemaatschappij Vidiboko produceerden deze Buitenreclame-Special in samenwerking met Buitenreclame-exploitant JCDecaux.  

Bekijk hieronder de video van deze campagne.

Gepubliceerd op: 19 december, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Scotch-Soda-BLOG

Met verlichte en reflecterende branding weet Scotch & Soda zijn Total View Tram zowel overdag als in de avond vol in de spotlights te zetten.

Scotch & Soda tilt tramreclame in Amsterdam naar een hoger niveau. Met opvallende bodemverlichting, verlichte branding op de zijkant van het voertuig én reflecterende gouden letters beschikt de tram van Scotch & Soda over bijzondere features die zorgen voor extreme attentiewaarde. Door de verlichte elementen springt de tram zowel overdag als in de avond nog meer in het oog.

Voor deze Buitenreclame-Special op een Total View Tram installeerde JCDecaux diverse door Scotch & Soda ontworpen artworks. Aan de onderzijde van het voertuig is speciale bodemverlichting te zien, waardoor de tram lijkt te zweven en futuristisch oogt. Ook bracht JCDecaux vier keer verlichte branding aan, hoog op de zijkanten van de tram. Deze lichtbronnen zorgen ervoor dat de tram van Scotch & Soda met name in de avonduren een extra sterke aantrekkingskracht heeft en werkelijk onmisbaar is voor passanten.

Tot slot prijkt op de zijkant van het voertuig in gouden reflecterende letters onder meer de tekst ‘Amsterdam Couture’. Deze tekst weerspiegelt overdag het zonlicht en is hierdoor extra goed te lezen.

De verlichte tram van Scotch & Soda rijdt tot en met 18 december dagelijks op een andere tramlijn in Amsterdam.

Gepubliceerd op: 2 december, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Metropole-JCDuitbreiding

Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert de eerste dubbelzijdige digitale Mupi’s in Nederland en breidt het netwerk Métropole fors uit.

Als eerste Buitenreclame-exploitant van Nederland introduceert JCDecaux dubbelzijdige digitale Mupi’s, op straat, midden in de centra van grote steden. Met de plaatsing van 25 van dergelijke objecten breidt JCDecaux het digitale Mupi-netwerk Métropole met 50 vakken uit naar een totaal van 71 vakken, in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Nog geen jaar geleden introduceerde JCDecaux het eerste digitale Mupi-netwerk op straat. Het netwerk beschikt over 84 inch full HD digitale lcd-schermen en biedt adverteerders uitzonderlijke beeldkwaliteit.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Ons digitale netwerk is een groot succes en we zien steeds meer merken met spectaculaire en impactvolle content verschijnen op dit podium. Adverteerders als onder meer H&M, G-Star, Johnny Walker en KPN laten met verschillende dynamische uitingen zien hoe je digitale Buitenreclame ten volle benut. Met de uitbreiding van ons digitale Mupi-netwerk borduren we voort op het succes en de potentie van digital en werken we verder aan de digitale transformatie die we een klein jaar geleden zijn gestart. Door structureel beweging toe te voegen aan ons medium bieden we nóg meer attentiewaarde middenin drukke winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Nu dus ook met dubbelzijdige digitale Mupi’s op absolute toplocaties als het Damrak en het Rokin in Amsterdam, waar de bezoekersstroom in beide richtingen enorm is.”

De digitale Mupi’s zijn onder meer te vinden op het Stationsplein, het Damrak en het Rokin in Amsterdam, rond de Koopgoot, op het Binnenwegplein en voor de Markthal in Rotterdam en op de Stadhuisbrug in Utrecht. 

Gepubliceerd op: 29 november, 2016 | Permalink | 1 Reactie »

ING-blog1

Zat die poedel nou linksboven of rechts in het midden? Met een ouderwets potje memory in een digitaal jasje verrast ING ov-reizigers met de grootste mobiele game van het land.

We spelen tegenwoordig meer en meer mobiele games. Vooral onderweg duiken we al gauw in de wereld van onze smartphone. Daarom besloot ING ov-reizigers te verrassen en met de grootste mobiele game van Nederland met elkaar in contact te brengen: in Amsterdam en Utrecht kunnen voorbijgangers tijdens het wachten op de tram of bus samen een ouderwets potje memory spelen in een Abri!

Voor deze Buitenreclame-Special bracht JCDecaux een digitaal touchscreen aan in zijn Abri’s op het Rembrandtplein in Amsterdam en bij het Neude in Utrecht. Het scherm nodigt voorbijgangers uit het paneel aan te raken om het spel te laten starten en een nieuw memory-record te vestigen.

ING-blog3

Bekijk hieronder hoe de ING Memory-Abri mensen in contact brengt of speel het spel tot en met dinsdag 22 november zelf!

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen ING, J. Walter Thompson Amsterdam, Mindshare, Kinetic en JCDecaux. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-Pagina van JCDecaux.

Gepubliceerd op: 21 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Fantastic Beasts-blog

De magische koffer uit Fantastic Beasts and Where to Find Them is te zien in twee Amsterdamse Abri’s. Laten passanten de koffer netjes dicht of nemen ze het risico de fabeldieren te laten ontsnappen? 

Wie deze week op het Amsterdamse Rembrandtplein of Koningsplein komt, maakt kans fabeldieren tegen het lijf te lopen. De film Fantastic Beasts and Where to Find Them gaat in première en om deze avonturenfilm onder de aandacht te brengen, hebben Warner Bros. Pictures en JCDecaux het koffertje dat in dit verhaal een centrale rol speelt, nu ook in het echt in de spotlights gezet: in de premièreweek is deze koffer te zien in twee Abri’s in de Amsterdamse binnenstad.

Deze Buitenreclame-Special is niet zonder risico. Net als in de film, naar een verhaal van J.K. Rowling, zit de magische koffer vol met fabeldieren. Op het witte doek weet een aantal van deze fantastic beasts te ontsnappen met alle gevolgen van dien. De vraag is of voorbijgangers de verleiding kunnen weerstaan en de drang om de inhoud van het koffertje te bekijken kunnen negeren. Want wat zij anders te zien krijgen…

Deze Special is het resultaat van een samenwerking tussen Warners Bros. Pictures, Vizeum, Posterscope en JCDecaux en is tot en met 22 november te zien op het Rembrandtplein en Koningsplein in Amsterdam.

Gepubliceerd op: 18 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Een dansende Mupi lanceert de House Party-campagne van Essent en warmt het uitgangspubliek op het Rembrandtplein op voor een avondje stappen.

Allerlei voordelen voor elk huis in Nederland; dat is feest! De House Party-campagne van energiebedrijf Essent geeft mensen niet alleen thuis, maar ook op straat volop energie. Een dansende Mupi op het Rembrandtplein in Amsterdam vormde het startschot van deze energierijke campagne, waarin tijdelijk diverse speciale aanbiedingen in de etalage komen onder het thema ‘Tijdelijk elk house in Nederland vol voordeel’.

Naar idee van Etcetera bouwde Buitenreclame-exploitant JCDecaux een speciale Mupi die op de maat van housemuziek in alle richtingen beweegt en rook uitspuwt. De beats en stroboscoopeffecten brachten het uitgaanspubliek op het plein alvast in de stemming voor een avondje stappen: iedereen gaat los!

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Essent, Etcetera en JCDecaux en was alleen vrijdag 11 november op straat te zien.

 

Gepubliceerd op: 18 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

Oostenrijk-blog1

Ov-reizigers beleven tijdens het wachten op de tram hoe het is om in het sneeuwrijke Oostenrijk van de piste te glijden. Met een Special bij JCDecaux biedt het Oostenrijks Toeristenburo voorbijgangers een enerverende ski-experience in een 360˚ piste-Abri.

Het Oostenrijkse skiseizoen is begonnen: de afgelopen week is er een flink pak sneeuw gevallen en zijn een aantal gebieden eerder opengegaan! Een dik pak sneeuw laat in Nederland nog even op zich wachten, maar voor wie dat geduld niet kan opbrengen en toch graag de latten wil onderbinden, moet deze week in Amsterdam zijn. Het Oostenrijks Toeristenburo biedt voorbijgangers hier namelijk een bijzondere ski-experience in een 360˚ piste-Abri.

Buitenreclame-exploitant JCDecaux bestickerde hiertoe twee Abri’s en gaf deze wachthuisjes de look and feel van de Oostenrijkse Alpen. Op een digitaal scherm in de Abri staat een skiër op een zonovergoten dag op het punt om met zijn vrienden de brede piste af te dalen. Voorbijgangers kunnen met de groep mee-skiën door de knoppen in de Abri te gebruiken en vanuit het perspectief van de skiër de omgeving te bekijken voor een enerverende en spannende 360˚ ski-experience.

Oostenrijk-blog2

Naast deze bijzondere Buitenreclame-Special rijdt vanaf 14 november een maand lang een volledig bestickerde tram rond in Amsterdam. Deze Total View Tram rijdt vrijwel dagelijks op een andere lijn door het centrum van de hoofdstad.

Deze Special is het resultaat van een samenwerking tussen het Oostenrijks Toeristenburo, The Gentlemen Creatives, Mediacom, Kinetic en JCDecaux en is tot en met 22 november te zien op het Rembrandtplein en op de Nieuwezijds Voorburgwal, bij Magna Plaza, in Amsterdam.

Kijk voor meer beeldmateriaal van deze Special op de Flickr-pagina van JCDecaux.

Oostenrijk-blog5

Gepubliceerd op: 17 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

NGC-BLOG

Als kick-off van de nieuwe serie ‘Mars’ van National Geographic krijgen voorbijgangers in een Space-Abri bij JCDecaux de kans zich te laten fotograferen als eerste mens op Mars.   

De plannen over nederzettingen op Mars klinken steeds luider en de dag dat een van ons de eerste stappen op de rode planeet zet, lijkt niet eens zo gek ver weg meer. Het feit dat mensen als Barack Obama en Elon Musk hardop nadenken over bemande Mars-missies op relatief korte termijn is de reden voor National Geographic om met een zesdelige miniserie de toekomst op Mars te verkennen.

De zender lanceert de serie ‘Mars’, waaraan diverse topwetenschappers hebben meegewerkt, met een bijzondere Space-Abri bij Buitenreclame-exploitant JCDecaux. Voorbijgangers op het Amsterdamse Rembrandtplein kunnen zichzelf hierin met een ruimtepak laten fotograferen als allereerste mens op Mars en het beeld posten op Instagram met de hashtag #levenopmars. Deze feed is vervolgens te zien op een digitaal scherm in de Abri. JCDecaux bracht daarnaast op zowel de Abri als op de omringende grond bestickering aan om het onherbergzame oppervlak van Mars na te bootsen.

NGC-BLOG2

De eerste aflevering van de serie ‘Mars’ is zondag 13 november om 22:00 uur te zien op National Geographic. De serie wordt verteld vanuit het perspectief van fictieve Mars-pioniers die zich in 2033 op de planeet hebben gevestigd. Naast de docu-serie gaat ook het coververhaal van het National Geographic Magazine over Mars en is er een speciaal Mars-boek uitgebracht.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen National Geographic, Mediacom, Kinetic en JCDecaux en is te zien tot en met 15 november. Kijk voor meer beeldmateriaal op de Flickr-pagina van JCDecaux.

NGC-BLOG3

Gepubliceerd op: 10 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen

JCDdominosBLOG1

Pizza bestellen, overal waar je maar wilt. Het kan vanaf nu bij Domino’s! Om deze innovatieve feature te belichten, verraste Domino’s nietsvermoedende voorbijgangers met een pop-up restaurant bij een Mupi van JCDecaux.  

Of je nu in het park zit of op het strand, je kunt er een heerlijke pizza laten bezorgen door Domino’s. De pizzabezorger lanceert ‘Order Anywhere’, waardoor de hongerige doelgroep vanaf nu letterlijk overal binnen het bezorggebied van de vestigingen een pizza kan bestellen én laten bezorgen.

Domino’s tilt het bestellen van take away pizza’s naar een hoger niveau door te bezorgen op basis van gps-locatie. Om deze nieuwe feature in de app van Domino’s onder de aandacht te brengen, creëerden Domino’s, PHD en JCDecaux een verrassende Buitenreclame-Special: een pop-up restaurant bij een Mupi.

JCDdominosBLOG2

Een opvallende uiting op de Mupi nodigde voorbijgangers uit op een rode knop te drukken om zelf te ervaren dat Domino’s overal pizza’s bezorgt. Nietsvermoedende passanten die deze knop daadwerkelijk indrukten, werden vervolgens verrast door twee attente obers die hen welkom heetten, een volledig gedekte tafel uit de voet van de Mupi toverden en een glaasje voor hen inschonken. Vervolgens was het slechts een kwestie van seconden tot de bezorger van Domino’s de pizza op deze zeer afwijkende bezorglocatie uitserveerde.

Deze Special is het resultaat van een samenwerking tussen Domino’s, PHD en JCDecaux en was alleen op donderdag 20 oktober te zien in de Jodenbreestraat in Amsterdam.

Gepubliceerd op: 9 november, 2016 | Permalink | Geen reacties »

 RET-blog

Het gemeentelijke vervoersbedrijf van Rotterdam RET is door de rechter teruggefloten wat betreft zijn handelwijze bij de onderhandse gunning van de exploitatie van alle outdoormedia (Abri’s, metrostations, bussen, tram en metro) aan Exterion Media. De rechter veegde alle tegenargumenten van de RET en Exterion van tafel dat de gunning correct zou zijn verlopen. De uitspraak van de rechter is onherroepelijk. Exterion moet daarom per 1 januari 2017 stoppen met het exploiteren van alle Buitenreclame-media in en rond het Rotterdamse vervoer.

JCDecaux ging eerder dit jaar in beroep tegen het feit dat het nieuwe 10-jaarcontract niet volgens de Europese aanbestedingsprocedures is verlopen en onderhands aan Exterion werd gegund. Het heeft op dit moment soortgelijke beroepsprocedures lopen bij Eindhoven en de Nederlandse Spoorwegen.

Voor René Witzel, Algemeen Directeur van JCDecaux Nederland, is de uitspraak van de rechter enorm goed nieuws: “De Europese aanbestedingsregels zijn er niet voor niets. We hebben als grootste wereldwijde speler geen schijn van kans gehad. En die krijgen we straks wel als de RET de exploitatie van media opnieuw moet gaat aanbesteden. “

De uitspraak van de rechter heeft ook voor andere gemeenten gevolgen. Witzel: “Ik ben er van overtuigd dat door deze uitspraak gemeenten niet zo makkelijk onderhands meer gaan gunnen. Het is namelijk tegen de regels en het kost gemeenten enorm veel geld als zij achteraf op gezag van de rechter bestaande contracten moeten terugdraaien. Denk aan het betalen van schadevergoeding of het compenseren van investeringen die dan al gemaakt zijn door exploitanten. Maar het zal ook de ogen van gemeenten openen dat ze inkomsten missen en productconcepten en informatiediensten krijgen die andere steden in de wereld nu al met succes exploiteren.”

Aanvullende procedure voor schadevergoeding in de maak

JCDecaux bereidt op dit moment via zijn advocaten een nieuwe procedure voor. Het zal schadevergoeding eisen van de RET en Exterion nu tijdens de beroepsprocedure aan het licht is gekomen dat beide partijen bij een eerdere onderhandse gunning in 2007/2009 via een ‘sideletter’ zakelijke afspraken hebben vastgelegd die JCDecaux hebben geschaad en de vrije marktwerking hebben belemmerd.

Gepubliceerd op: 26 oktober, 2016 | Permalink | Geen reacties »
Geplaatst in: Algemeen

JCDecaux Nederland B.V.

Hoofdkantoor:
Gebouw Eurocenter II
Barbara Strozzilaan 374
1083 HN Amsterdam

Centraal Magazijn:
Zenderstraat 27
1324 KR Almere

Postadres:
Postbus 7979
1008 AD Amsterdam

T 020 660 7500
F 020 660 7575
E [email protected]

Recente Reacties